Közismert, hogy a közlekedési forgalom résztvevői általában nem túlságosan szeretik egymást. Rohanás, dugók, feszültség – mindenki számára ismerős helyzetek. Motorosok autós szemmel, kontra autósok motoros szemmel. Aztán ott vannak a gyalogosok...
Közismert, hogy a közlekedési forgalom résztvevői általában nem túlságosan szeretik egymást. Rohanás, dugók, feszültség – mindenki számára ismerős helyzetek. Motorosok autós szemmel, kontra autósok motoros szemmel. Aztán ott vannak a gyalogosok...
Ha a sofőrtől függenének a KRESZ rendelkezései, akkor az első paragrafus minden bizonnyal így szólna: A gyalogos járjon a levegőben helikopterrel, vagy a föld alatt szellemhajóval. (Ez a felfogás fordítva is érvényes éppúgy, mint a motoros-autós esetben.)
Általában jellemző az emberre, hogy nem gondolja át, hogy az éremnek mindig két oldala van, és nem gondolja bele magát a másik helyébe. Nincs ez másképp a közlekedésben sem: a gépkocsik volánja mögött az embernek ritkán jut eszébe, hogy olykor a sofőrnek magának is ki kell szállnia a kocsijából és gyalogosan kell átkelnie az úttest egyik oldaláról a másikra. És talán nem változnak meg a csillagok állása akkor sem, ha a taxisofőr az őt jobbra szorító autóbusz vezetőjénél nem a családfáját emlegetné, hanem valami ilyesmit gondolna: a kolléga már talán a 7-8-ik munkaórájában van, és nem bírja olyan fürgén meglovagolni az elefántját, mint három órával ezelőtt.
Az alábbiakban a cseh grafikus karikatúráinak görbe-tükrében bemutatunk néhány közúti konfliktust, amelyek mind elkerülhetők, ha a gépkocsivezető jól ismeri a közúti közlekedés „lélek- és élettanát”, ezenfelül feltett szándéka, hogy járműve és ő maga hosszú életű legyen.
További rajzokért és a teljes cikk elolvasásához látogasson el az automotor.hu oldalra!
Korábbi autós cikkünkben az új biztonsági funkciókról olvashat. Összeállításunkban igyekszünk világossá tenni, mit is takarnak a műszerfalon egyre gyakrabban előforduló, ráadásul általában idegen nyelvű kifejezések rövidítései.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.