A Fidesz frakcióvezetője azzal érvelt a lépés mellett, hogy a szocialisták ebben a kérdésben „egyáltalán nem megbízhatóak”, de vannak náluk komolyabb ellenfeleik is, a „szocialisták megbízói”, a multinacionális szolgáltató vállalatok és az Európai Unió (EU).
A szolgáltatók nem szeretik a rezsicsökkentést és az EU sem, ezért most kell megvédeni azt, amikor van kétharmad, mert „a gyurcsányisták, a bajnaisták, a szocialisták” az első lehetőséget meg fogják ragadni arra, hogy az árakat emeljék – fejtette ki véleményét.
Azt mondta, a szocialista kormányoknak lehetőségük lett volna arra, hogy az energiaszolgáltatókat ne privatizálják, vagy hogy csak évente egyszer, az infláció mértékével emelkedjenek az árak. Ezzel szemben 2002 és 2010 között 15-ször emelték meg a rezsi árát – közölte, hozzátéve: a szolgáltató cégek bevallott profitja a privatizáció óta meghaladta az 1000 milliárd forintot, amit kivittek az országból.
Rogán szavai szerint a szocialisták még azt a jogot is privatizálták, hogy Magyarország szabadon állapodhasson meg a legnagyobb gázszállítóval, Oroszországgal. A fideszes politikus szerint a szocialisták még a Jobbikkal is összefogtak, hogy a kormány ne tudja visszavásárolni az E.ON-t, hogy ne tudjon megállapodni Oroszországgal, hogy ne tudja csökkenteni a gáz árát.
Fónagy János, a fejlesztési tárca államtitkára az energiapolitika legfontosabb célkitűzéseinek az ellátásbiztonságot, az energiafüggetlenség visszaszerzését, a szolgáltatások megfizethetőségének kérdését nevezte.
A Fidesz szerint míg a „szocialisták kormányzása alatt a mohó multik trükkjeitől semmi sem védte a fogyasztókat”, addig ma az egyszerűsített számlákon látszik, hogy a családok mennyit spórolnak a rezsicsökkentéssel.
Tarnai Richárd (KDNP) a múlt heti európai mobilitási hét kapcsán arról beszélt, hogy teljesen mást jelent a mobilitás a Fidesz–KDNP és az MSZP számára. Míg a kormánypártok a közösségi közlekedés fejlesztését, kerékpárutak építését értik rajta, addig Hagyó Miklós volt szocialista főpolgármester-helyettesnek a nokiás dobozokat, a tömegközlekedésből kivett összegeket jelenti. Hasonlóan Zuschlag János volt szocialista országgyűlési képviselőhöz, aki a Mobilitás ifjúsági szolgáltatótól síbolt közpénzeket – mondta.
Fónagy elmondta, hogy az európai mobilitási hét az EU egyik legnagyobb kampánya. Arra bátorítja a településeket, hogy igyekezzenek rábeszélni polgáraikat az alternatív közlekedési módok, a kerékpár, a gyaloglás, a közösségi közlekedés igénybevételére. Kitért arra, hogy idén 129 magyar település vállalt szerepet a kampányban, a hétvégi budapesti rendezvényekre pedig félmillió ember látogatott ki.