Már a külföld is felfigyelt a magyar rendszerre

Az Országos Roma Önkormányzat együttműködésével száz roma ügyintéző kezdi meg munkáját a kormányablakokban és okmányirodákban – mondta Navracsics Tibor.

TK
2013. 09. 20. 14:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A miniszterelnök-helyettes hozzátette: a roma munkatársak jellemzően azokon a településeken dolgoznak majd, ahol a cigány közösség a helyi lakosságon belül nagyobb arányt képvisel. Elmondta, azzal, hogy egységbe szervezték az állami közigazgatást, és az állampolgárok egységes rendszer szerint intézhetik hivatalos ügyeiket, az elsődleges cél a hatékonyság növelése volt. Ez azonban – mint kifejtette – nem azt jelenti, hogy csak egy megoldás létezik a különböző hivatalokban, hiszen eltérő gazdasági, természeti struktúrájú megyékről van szó.

A fővárosi és megyei kormányhivatalok, valamint járási hivatalok működési tapasztalatait összegző videokonferencián a tárcavezető úgy fogalmazott beszédében, „egy közösség vagyunk”, a létrehozott kormányhivatalok és okmányirodák alapvető célja a közjó és a nemzet javát szolgálni. Kitért arra, a magyar rendszerre „felfigyelt a külföld is”, az OECD például a balkáni országok figyelmébe ajánlotta a magyar közigazgatási struktúrát.

A konferencián – körkapcsolásos rendszerben – szót kaptak a járási hivatalvezetők, akik röviden ismertették, bemutatták a helyi kormányhivatalt, kitérve az egyes megyék gazdasági, földrajzi sajátosságaira. A felszólalók mindenhol az ügyfélbarát ügyintézést, az irodák és ügyfélterek komfortosabbá tételét, valamint a magas szakmai munkát emelték ki, továbbá beszámoltak arról, hogy törekednek a munkatársak továbbképzésére is.

Több hivatalvezető mondta azt, hogy az okmányirodákban megszüntették az ügyfélmentes napot, és a nyitva tartást az igényekhez igazították, így több helyen 8 és 20 óra között tartanak nyitva. Számos kormányhivatali vezető számolt be arról, hogy kiveszik részüket a társadalmi szerepvállalásból is, és jó kapcsolat van a kormányhivatalok és a helyi önkormányzatok között.

Palich Etelka, a fővárosi kormányhivatal főigazgatója úgy véli, hogy sikerült a közigazgatás e területének átszervezése, és a szervezeti fejlesztés, amely az átszervezést követte, minőségi változást is hozott.

Kovács Zoltán, a Veszprém megyei kormányhivatal vezetője szerint küzdelmes feladat volt a vagyon átvétele, és a költséghatékony működést úgy kellett kialakítani, hogy ne menjen a szakmai színvonal rovására. Beszámolt arról, hogy a helyi szinten megtett intézkedések jelentős pénzügyi megtakarítást eredményeztek, példaként a személyi juttatások felülvizsgálatát, az elavult gépkocsik eladását és a munkatársak telefonkeretének egységes meghatározását említette.

Vasas Lászlóné, a debreceni hivatal főigazgatója úgy fogalmazott, a járási hivatalok kiépítésével „az állam megérkezett a megyékbe”, hiszen korábban a kormányzati elvek „csak a főváros határáig jutottak”. Úgy vélekedett, a kormányablakokkal és az ügyfélbarát ügyintézéssel megszűnt a korábban tapasztalható „állami felsőbbrendűség”, most gyors, könnyű az állami szolgáltatások elérése.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.