„Azzal, hogy megírtam a könyvet, feltehetem a polcra, és végre lezárhatom a mögöttem álló időszakot.” Rakonczay Gábor higgadtan beszél a tavaly tavasz óta eltelt hónapokról, de hallatszik a hangján, hogy pokoli nehézségeken van túl.
Miután március végén 77 nap alatt teljesítette a Lagosz–Antigua távot (új egykezes kenus óceánátkelési világrekord), szinte újra kellett tanulnia járni. Csendben tűrte a különböző lapok feltételezéseit, melyek sorra vonták kétségbe, hogy vajon tényleg képes volt-e saját erejéből véghezvinni az emberfelettit. Ha ez még nem lett volna elég, jött a válás kedvesétől, Viktóriától. A legmélyebb bugyorból végül nagy levegőt véve kimászott, és új emberként készül újra tengerre szállni.
„Azért amikor hazatértem Magyarországra, nemhogy a tengerre, de még a Balaton-partra sem volt kedvem kimenni – taglalja a két hónapos evezés kiváltotta sokkot a sportoló. Az érzés egészen lassan csillapodott le benne, de nem sokkal később már gépelte is nyílt vízi élményeit, melyek közül néhány sokkal több értelemmel bírt, mint megtörténtekor.
Rakonczay Vitéz nevű kenuja igazi odisszeát járt be, míg sikerült hazaszállítani. A hajóssal egy időben átkelő Szeremley Huba jachtja vontatta volna át az Atlanti-óceánon, de felborult, és el kellett vágni a rögzítőkötelet. 30 nappal később egy olasz jacht majdnem ráfutott. A személyzet lekamerázta, pontosan bemérte a koordinátáit, és sodródása irányát, sebességét. Akkor nagyjából 110 kilométerre úszhatott az Azori-szigetektől. Rakonczay azonnal útnak indult, és a helyi katonaság segítségével körbehatároltak egy balatonnyi területet, ahol a Vitéz lehetett. Másnap felkerekedtek, és végül egy francia jacht segítségével sikerült partra vontatni, majd hazaszállítani a kenut.
„Egészen másnak tűnnek a dolgok, amikor az ember papírra veti őket. Csomó minden csak utólag tudatosul az emberben, amikor átértékeli a történteket. Most már úgy látom, hogy hiba volt például spórolni olyan tételeknél, mint a vízálló műholdas telefon (a készülék a borulást követően tönkrement, így minden kommunikáció megszűnt Rakonczayval – a szerk.). De nem csak ezzel kapcsolatban látom másként az utat, sok hiba van, amit lehet, hogy tanulva a tapasztalatokból, legközelebb biztos nem követek el” – véli az evezős.