Harmadik hónapja dolgoznak a pedagógusok az életpályamodell által előírt új munkarendben, amely szerint heti 40 órás munkaidejükből 32-vel kötelezően el kell számolniuk, 8 órát pedig saját belátásuk szerint oszthatnak be. A 32 órás kötött időt alapesetben az intézményben kell tölteni (például dolgozatjavítás, adminisztráció), kivéve, ha az adott feladat jellege miatt csak házon kívül oldható meg (például könyvtárlátogatás). A 22 kötelező órán túli munkavégzésért az elmúlt tanévig túlórapénz járt, ami most megszűnt, ám a Magyar Nemzetnek nyilatkozó tanárok szerint ezt bőven pótolta a béremelés által biztosított többletjuttatás, mint mondták: a kollégák nagy többsége nettó 40-50 ezres pluszt kapott.
– Az elmúlt esztendőkben vezetett tanítási időkeret-nyilvántartásunk táblázataiból egyértelműen az derült ki, hogy a nevelőtestületünk 90 százaléka rendszeresen jóval túlteljesítette a heti 40 órát. A belső mérésünk szerint valójában még a legszerényebben teljesítő kolléga esetében is heti 55-60 óra jött ki, vagyis a 32 órás kötött munkaidő kapcsán nem beszélhetünk a munkaterhek növekedéséről – mondta Jeszenszkyné Gallai Gabriella, a XVI. kerületi Móra Ferenc Általános Iskola igazgatója, egyben az Általános Iskolai Igazgatók Országos Szövetsége (ÁIIOSZ) elnöke.
– Abszolút nem érzem, hogy többet dolgoznék, mint eddig, sőt tulajdonképpen egy perccel sem vagyok benn többet az iskolában, hiszen a szakkörök, a sportprogramok, a kirándulások vagy éppen a papírgyűjtés eddig is rendszeres elfoglaltságot jelentett – erősítette meg az igazgatónő szavait Szegedi Sándor, az iskola történelemtanára, jelezve: megtehetné, hogy a felkészülést vagy az elektronikus napló kitöltését otthon végzi, de ha belefér a 32 órába, igyekszik a munkahelyén megcsinálni. – Ami pedig a munkaidő nyilvántartását illeti, a számítógépes adminisztrációnak köszönhetően az elvégzett feladatok rögzítésére szolgáló táblázat öt perc alatt kitölthető – tette hozzá.
– Én is inkább pozitívumként élem meg, hogy kevesebb munkát viszek haza, mert így a hosszabb benntartózkodás ellenére is több idő jut a családomra – folytatta a beszámolót Kardosné Gulyás Ildikó ötödikes osztályfőnök. – Megjegyzem, mi abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy az iskolánkban megvannak a feltételek a meghosszabbított benntartózkodáshoz, vagyis van hova leülni például dolgozatot javítani, sőt egy pályázat keretében én még egy laptopot is kaptam – mutatott rá.
A teljes cikket a hétfői Magyar Nemzetben olvashatja.