Szijjártó Péter hozzátette: Magyarország egyik stratégiai fontosságú céljának eléréséhez, a mentés fejlesztéséhez egy az országban működő, csúcstechnológiát képviselő vállalat járul hozzá azzal, hogy a legmodernebb autókkal látja el a magyar mentőszolgálatot.
Az államtitkár emlékeztetett arra: a kormány 2012 szeptemberében indította el uniós finanszírozással azt a programot, amelynek célja a magyarországi mentés fejlesztése. Ennek keretében 200 új autó kerül a mentőszolgálathoz, közülük 178 mentőautó. A most átadott járművek biztonságosabbak, gazdaságosabbak és környezetkímélőbbek a korábbiaknál, és az Országos Mentőszolgálat legkorszerűbb kocsijai – fűzte hozzá.
Szócska Miklós egészségügyért felelős államtitkár rámutatott: a beszerzéseknél azt tartották szem előtt, hogy egységes, 21. századi mentőszolgálatot építenek. Figyelembe vették például azt is, hogy a kocsik belső elrendezése ergonomikus legyen, országosan azonos munkakörnyezetet biztosítva, azonos eszközökkel. Az államtitkár jelezte azt is, hogy a mentőautókat az új elektronikus mentésirányítási rendszer eszközeivel szerelték fel. Kiemelte: egységes nemzeti egészségügyi szolgálat megteremtésén dolgoznak.
Ingo Fröhlich, a Mercedes–Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója arról beszélt, hogy a Mercedes–Benz „még soha nem kapcsolódott annyira a magyar hétköznapokhoz, mint manapság”, és nagyon büszkék arra, hogy hozzájárulhatnak Magyarország céljainak eléréséhez.
Burány Béla, az Országos Mentőszolgálat megbízott főigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a mentők számára kiemelkedően fontos munkaeszköz az autó, mellyel a lehető leggyorsabban, de maximális biztonságban kell közlekedni. „Miközben a legmagasabb szintű betegellátásra törekszünk, a legjobb és legkorszerűbb járművek vannak segítségünkre” – mondta.
A Mercedes–Benz kecskeméti gyára a következő években is teljes kapacitással és teljes foglalkoztatás mellett fog dolgozni – mondta korábban Frank Klein, a kecskeméti Mercedes–Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.
A gyár, alig 4 évvel a 2008-as beruházási döntést követően, 2012 márciusában ünnepelte hivatalos megnyitását és azóta gyártja a B osztályt, valamint 2013 januárja óta a második modellt, a CLA-t. Orbán Viktor az üzem ünnepélyes avatásán úgy fogalmazott: Kecskemét a magyar járműipar újabb erődítménye, amely egy lépéssel közelebb visz ahhoz a célhoz, hogy Magyarország a világ autóiparának egyik termelési centruma legyen.