Egy szempillantás lesz Székesfehérvár

Megrövidül a menetidő a főváros és Székesfehérvár között, a vonatok 160-nal mennek majd.

NT
2014. 03. 07. 21:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Áprilisban kezdődik a székesfehérvári vasútállomás és vágányhálózat felújítása, a nettó 33,4 milliárd forintos beruházás a tervek szerint 2016 végén fejeződik be, közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. pénteken az MTI-vel. A vasúti pálya felújítását a közbeszerzésen nyertes, legalacsonyabb ajánlatot adó SDD Konzorcium – Subterra a.s. (Bezová), Dömper Kft., Pannon-Doprastav Kft. – végzi nettó 24,9 milliárd forintért. Az új biztosítóberendezés kiépítését a Thales Austria GmbH és a Dunántúli Távközlési és Biztosítóberendezési Építő Kft. valósítja meg nettó 8,5 milliárd forintból.

A fejlesztést követően az átmenő fővágányokon óránként 100, a megelőző vágányokon 80, a mellékvágányokon pedig 40 kilométer lesz a vonatok megengedett sebessége, szemben a jelenlegi 40-20-10 kilométer per óra megengedett sebességgel.

A beruházás részét képezi a Széchenyi úti közúti aluljáró és a Hosszúsétatéri gyalogos-aluljáró korszerűsítése is. A vasútállomás épületét a hozzá csatlakozó gyalogos aluljáróval együtt átalakítják. Ezen kívül új gyalogos-felüljáró épül, amely további kapcsolatot biztosít a város és a vasútállomási peronok között.

Az átépítés befejezésével lezárul a Budapest-Kelenföld és Székesfehérvár közötti vasútvonal korszerűsítése: a teljes szakaszon akadálymentes közlekedést biztosítanak a magasperonok és a liftek, az új elektronikus biztosítóberendezés pedig megteremti az óránkénti 160 kilométeres pályasebesség feltételeit. A beruházás révén 8 perccel csökkenhet a menetidő a Budapest–Székesfehérvár-vonalon.

Orbán Viktor miniszterelnök a Kínai Nemzetközi Kereskedelemfejlesztési Tanács (CCPIT) pekingi székházában tartott kínai-magyar üzleti fórumon februárban azt mondta, hogy a világgazdaság súlypontja áthelyeződik nyugatról keletre. A kormányfő szerint az EU következő hétéves költségvetési ciklusát nézve megállapítható: az unió gyakorlatilag abbahagyta Közép-Európa infrastrukturális beruházásainak finanszírozását, a közösségi büdzsében szinte alig szerepel út- és vasútépítés, energiarendszer-fejlesztés.

Ezért – mint mondta – itt a lehetőség, hogy Kína, ha akar, részt vegyen Közép-Európa infrastruktúrájának fejlesztésében. Felhívta a figyelmet ezzel kapcsolatban a Budapest és Belgrád közötti vasútvonal kínai közreműködéssel való modernizálására. „Gyakorlatilag egy kínaiak által épített TGV-ről beszélünk” – fogalmazott, emlékeztetve arra is, hogy a pireuszi kikötőt már kínaiak üzemeltetik, akiknek az áruszállítás lebonyolítása érdekében fontos e vasútvonal korszerűsítése.

Ismert tény, hogy az integrált vasútfejlesztésnek köszönhetően Budapesten futhat keresztül mind a Balkán, mind a Törökország, mind a Távol-Kelet felől Európába özönlő áruk tömege. Ez hatalmas gazdasági lehetőség és sürgető kényszer is egyszerre: a régió több országa is szeretne Európa kapujává válni.

Nagy tehát a jelentősége annak, hogy egy ország milyen vasúti infrastruktúrával bír, a modern vonalakon jóval rövidebb idő alatt juthat el az áru egy adott ponttól a másikba, s nyilván a személyszállításnak is kedvez.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.