Rezesová legkorábban a szabadságvesztés kétharmadának letöltése után, vagyis leghamarabb 2018-ban hagyhatja el feltételesen a számára kijelölt büntetés-végrehajtási intézetet. A Stubeczky Sarolta elnökletével működő bírói tanács ezzel tehát jelentősen súlyosbított a Gödöllői Járásbíróság első fokon kiszabott ítéletén. Helybenhagyta viszont a fórum azon döntését, amely szerint a vádlott nem követett el közúti veszélyeztetést, vagyis a 6-os számú tanú tévedett, amikor azt állította: látta, amint a felvidéki nő a szerencsétlenség előtt „levillogja” az áldozatok Fiat Puntóját.
Rezesová láthatóan felkészült az ítéletre, valótlan lenne viszont azt állítani, hogy arcán nyoma sem volt megrendülésnek. Édesanyja vele szemben nem tudott parancsolni érzelmeinek, s könnyeivel küszködött, miközben a bírónő kimondta a „bűnös”, valamint a „kilenc év” szavakat.
A sértetti hozzátartozók első pillantásra elégedettnek tűntek, rájuk azonban vár még egy kártérítési per Rezesová biztosítójával.
A jogerős döntés indoklása számos vonatkozásban eltér a korábbi ítéletétől. Eszerint a törvényszék megállapította, hogy az elsőfokú bíróság ítéletét részben pártos, illetve elfogultnak tűnő szakértők véleményére alapozta, ezért Melegh Gábort és Kovács Miklóst ki kellett zárni, új bizonyítást kellett felvenni – csak így lehetett tisztázni a baleset körülményeit.
Stubeczky Sarolta büntetőtanácsa a fellebbviteli eljárás után arra jutott: a sértettek gyors sávváltása kizárható. Vagyis nem fordulhatott elő, hogy a száguldó Rezesová elé hirtelen bevágott a Fiat Punto. A bírónő szerint ezt támasztja alá, hogy „vidéki ember, ha fél 4-kor felkel, nyilván nem fáradt”. A későbbi áldozatok ráadásul beszélgethettek is, valószínűtlen tehát az a feltevés, amely szerint a kocsi vezetője esetleg elaludt, majd felriadva félrerántotta a kormányt. Az ütközés kizárólag a vádlott hibájából következett be és ittasságára vezethető vissza.
Figyelemre méltó az első fokon ítélkező Fülöp Ágnest érő bírálat. A tanácselnök okfejtése szerint a „jó nevű közlekedési bíró” lényegében túlbizonyította az ügyet, elveszett a részletekben, emiatt pedig ellentmondások kerültek a határozatba. Példaként azt hozta fel Stubeczky Sarolta, hogy a korábbi verdiktben nem zárták ki a Punto üzemanyagtankjának anyaghibájából fakadó robbanás lehetőségét, noha a Fiat tulajdonosa számára a jármű nagyon fontos volt, és „Medveczky nem tűrte volna el”, hogy ne legyen hibátlan a kocsija.