Falus Ferenc – immár hivatalos főpolgármester-jelöltként is – ellentmondásos, hozzá nem értésről tanúskodó nyilatkozatokat tesz terveiről. A baloldali kis pártok közös főpolgármester-jelöltje tegnap a budai Várban tartott sajtótájékoztatóján arról beszélt, hogy a kormány odaköltözése és az átépítés költsége „eléri a százmilliárd forintot, ami elegendő lenne a 3-as metró biztonságossá tételéhez és új szerelvények vásárlásához”. Ehhez képest a tervezett metrófelújítás nyilvánosságra hozott adatai alapján a kormány azért döntött a régi kocsik felújítása mellett, mert az új szerelvények vásárlása 90-95 milliárd forintba kerülne. Ezen felüli költség az infrastruktúra felújítása, amelynek becsült költsége több mint százmilliárd forint. A baloldal favoritja szerint „a Vár átépítése annyiba kerül, mint a 4-es metró”. Csakhogy utóbbi beruházás összköltsége 452 milliárd forint volt. Idetartozik Falus azon megjegyzése is, hogy „a dugódíj bevezetése időszerűtlen, nincs napirenden”. A valóságban ez előkészítő fázisban van, ugyanis a Demszky-korszakban a 4-es metró 181 milliárdos uniós támogatásának feltételeként vállalt közúti forgalomcsökkentő intézkedés bevezetésére – Tarlós István (Fidesz–KDNP) főpolgármester „lobbizása” nyomán – Brüsszel 2016-ig adott haladékot. Ellenkező esetben Magyarországnak a teljes támogatást vissza kell fizetnie. A 3-as metróval összefüggésben Falus, aki a kormányt és a főváros vezetését a pazarlástól óvta, azt is elkottyantotta: a felújításhoz „visszacsábítaná” a 4-es vonal volt projektigazgatóját, Klados Gusztávot. A szakembert korábban több mint havi nyolcmillió forintért szerződtették. Falus Ferenc a vállalkozások támogatásával kapcsolatban megismételte, a főváros „kommunális adóból adhat kedvezményt”. Azonban a hatályos jogszabályok szerint a főváros nem vethet ki ilyen adót, erre hatásköre csak egy kerületi önkormányzatnak van, a törvény adta keretek között. Kiderült az is, hogy az ellenzéki jelölt a BKV-t a Demszky-korszakban csődöt mondott modell alapján finanszírozná, eszerint a kormány és a főváros mellett az utasokkal fizettetnék meg a fejlesztéseket.
Falus Ferenc az MTI-nek adott nyilatkozatában elmondta: választási programjának megvalósítása 1200 milliárd forintba kerülne, ám azt nem kívánta elárulni, hogy kik segítettek annak megírásában, mondván: erre nincs felhatalmazva. A Falust jelölő Együtt–PM-nél lapunknak azt állították, hogy nem titkos a program alkotóinak kiléte, ennek ellenére egyetlen nevet sem voltak hajlandók közülük megnevezni. „Falus Ferenc programjának írásában olyan szaktekintélyek segédkeztek, akik korábban már részt vettek Budapest városüzemeltetésében, illetve akik a Haza és Haladás, valamint a jelölő pártok szakértői köréhez tartoznak” – írták.