Az alagút bejáratának omlása miatt teljes vágányzárat kellett elrendelni a Kelenföldi és a Déli pályaudvar között, ezért számos járatot töröltek, másokat pedig átirányítottak a Keletibe. Csakhogy ott is vágányzár van a Százlábúnak becézett, a Kerepesi út felett vezető felüljáró felújítása miatt. A MÁV-Startnak ezért most komoly fejtörést okoz a forgalom biztosítása.
A korábbi években, sőt évtizedekben több alkalommal felvetődött, hogy a Déli Vasút 1861-ben megnyitott indóházának utódját egyszerűen megszüntetik. Ennek legfőbb előfeltétele a 4-es metró megépítése volt. Amióta az új, nem túl nagy kihasználtságú vonal tavaly tavasszal elkészült, elvileg nincs akadálya, hogy Kelenföld átvegye a Déli szerepkörét.
Számos koncepció és többé-kevésbé kidolgozott terv született arra, hogyan lehetne változtatni a jelenlegi úgynevezett fejpályaudvari rendszeren. (A fejpályaudvar olyan vasúti végállomás, ahonnan nincs továbbmenet.) Ha a Déli mai formájában megszűnne, Kelenföld vehetné át a szerepét. Miután a metróvégállomás építésekor a teljes vágányhálózatot is felújították, csupán az a feladat maradt, hogy a Kelenföldi pályaudvar műemlék fogadóépületét rekonstruálják.
Az Etele tér a jelenleginél is komolyabb közlekedési központtá válhat. A vasútállomást, a metróvégállomást, valamint a buszpályaudvart is magában foglaló úgynevezett intermodális központ mellett a közeljövőben nagy p+r parkoló, valamint iroda- és bevásárlóközpont épülhet a tervek szerint. Ha az a koncepció valósulna meg, hogy Kelenföld lesz a végállomás, akkor – vélik a szakértők – a 2-es metrót a Déliből a felszínen, a vasúti vágányokon meghosszabbíthatnák Kelenföldig, és így összekötnék a két vonalat.
Az előzetes szakértői vélemény szerint mégsem a Csukló utca felől érkező nagy mennyiségű csapadékvíz mosta alá a támfalat a Déli pályaudvari alagút kelenföldi oldalán, közölte az érintett 11. kerületi önkormányzat sajtófőnöke kedden az MTI megkeresésére. Milassin Levente arról számolt be, hogy a Budapesti Műszaki Egyetem önkormányzat által felkért független szakértői szerint a Kis-Gellért-hegy lába alatt futó rétegvizek, szivárgó vizek játszhattak szerepet a támfal alámosásában. Úgy folytatta: ez a szakértői vélemény lényegében kizárja az újbudai önkormányzat felelősségét, a végleges szakértői vélemények pedig várhatóan a hét második felére készülnek el. Arra a kérdésre, hogy ennek megfelelően a helyreállítási és egyéb költségeket a MÁV Zrt.-nek kell-e állnia, Milassin Levente azt felelte: ez a végleges szakértői vélemény elkészülte után mondható meg. Az elővárosi közlekedés szünetelése, illetve a Déli pályaudvaron dolgozó vállalkozók bevételkiesése miatt komoly kártérítési perekre lehet számítani, így az összköltség több százmilliós, akár milliárdos nagyságrendű is lehet. Bár az önkormányzat szívesen közreműködik a helyreállításban, az anyagi felelősséget nem vállalja – mondta a sajtófőnök.