A magyarok többsége nem örül a brit kilépésnek

A megkérdezettek 60 százaléka úgy véli, rossz döntés a brexit.

MTI
2016. 06. 30. 19:18
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az MTI-hez csütörtökön eljuttatott kutatás adatai szerint a megkérdezettek 60 százaléka úgy véli, inkább rossz döntés a brexit Magyarország szempontjából, 12 százalék szerint inkább jó döntés, míg 28 százalékuk nem tudott válaszolni vagy nem válaszolt.

Közölték, hogy minden párt szimpatizánsai között csaknem 60 százalékos vagy afölötti többségben vannak azok, akik magyar szempontból negatívan ítélik meg a britek kilépését. A brexitet legkevésbé a Jobbik-tábor tartja aggályosnak, a párt szimpatizánsainak ötöde (23 százalék) véli úgy, a szigetország szavazói jól döntöttek magyar szemszögből – részletezték. Leginkább az LMP és a Demokratikus Koalíció (DK) támogatói aggódnak: az LMP-tábor 96, míg a DK-hívek 89 százaléka ítéli meg negatívan a kérdést.

Kitértek arra is, hogy a magyarok csaknem kétharmada (64 százalék) nem lépne ki az Európai Unióból. Korábban a pártok közül egyedül a Jobbik utasította el az ország uniós tagságát, azonban a felmérés szerint jelenleg már Vona Gábor pártja sem viszonyul ellenzően a kérdéshez. A párt tábora ugyanakkor továbbra is inkább megosztott az uniós tagság ügyében: 39 százalékuk kilépéspárti, míg a tagságot támogató jobbikosok aránya 49 százalék.

A Nézőpont felhívta a figyelmet arra, hogy a britektől eltérő módon Magyarországon inkább az idősebbek, a 60 év felettiek azok, akik nagyobb arányban (68 százalékban) támogatják az ország uniós tagságát, de a fiatalabbak (18–29 év) között is bőven kisebbségben vannak (23 százaléknyian) a kilépéspártiak.

A Nézőpont Intézet reprezentatív közvélemény-kutatása péntek és vasárnap között készült ezer ember telefonos megkérdezésével.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.