Adam Clark 1811. augusztus 14-én született a skóciai Edinburgh-ben, majd tanulmányai végeztével mérnöki segéd lett. Ezután Londonba ment, itt ismerkedett össze Széchenyi Istvánnal 1834-ben. Budapestre 1839 végén érkezett – igaz, ekkor már nem először –, ugyanis a Lánchíd építése kapcsán őt nevezték ki művezető mérnöknek, illetve ő lett a névrokon, a tervezéssel és az építés fővezetésével megbízott William Tierney Clark hidrotechnikus helyettese. William T. Clark azonban bokros teendői mellett csak évi néhány hetet tudott Budapesten tölteni, így tulajdonképpen Adam Clark vezette az építést.
1847-ben a közlekedési bizottság műszaki tanácsadója, majd 1848-ban a Széchenyi vezette közmunkák minisztériumának műszaki tanácsosa lett, a szabadságharc miatt viszont később lemondott minden tisztségéről.
1849 elején az osztrákok a Lánchídon keresztül megszállták Pestet, majd fel akarták robbantani azt a magyar csapatok előtt. Clark ezért elárasztatta a horgonykamrákat, és összetörette a szivattyúkat, ezzel meghiúsítva Heinrich Hentzi von Arthurm vezérőrnagy tervét.
Az osztrákok afféle B tervként a puskaporos hordókat végül az akkor még faszerkezetű hídon robbantották fel, ezzel azonban csak kevés kárt tudtak tenni az építményben, ellenben életét vesztette Alnoch Alajos ezredes, a hadmozdulat végrehajtója. Később Dembinszky is fel akarta robbantani a hidat, de erről a skót mérnök lebeszélte.
Clark 1852-ben készítette el a Váralagút terveit (az építést 1857-ben fejezték be). 1866. június 23-án halt meg tüdőbajban, a budai vízivárosi sírkertben temették el, majd a temető felszámolásával a sírt a Kerepesi temetőbe helyezték át. Nevét 1912 óta a Lánchíd budai hídfője és a Váralagút közötti tér viseli, itt található a nullás kilométerkő is.
A tér nemrég némi átalakításon esett át, ugyanis a budai fonódó villamoshálózat létrehozása miatt át kellett építeni az alatta húzódó alagutat, hogy a Ganz villamosokat váltó, alacsony padlós CAF-ok is elférjenek a Lánchíd alatt. A dolog nehézségét az okozta, hogy az alagutat nemcsak szélesíteni kellett, hanem az ívét is meg kellett növelni; annak levágására ugyanis a híd budai horgonykamrája miatt nem volt lehetőség. A szerelvények március 14. óta közlekednek ismét a Clark Ádám tér alatt.