Az előzetes hatásvizsgálat szerint a fogyasztói kör bővítése, új felhasználók bekapcsolása a távhőrendszerbe javítja a rendszer kihasználtságát, ezen keresztül eredményességét.
A környezetbarát távhőszolgáltatás országos energiapolitikai eszköz, az Országgyűlés által elfogadott 2030-ig irányt mutató Nemzeti Energiastratégia végrehajtásának fontos eszköze. Kiváló lehetőség a klímavédelem és a fenntartható fejlődés szolgálatában, ezért jogi szabályozással is erősíteni kell a nemzeti vagyon részét képező távhőrendszerek védelmét – írták.
A rendelet módosítása segíti a környezetkímélő fűtési technológia elterjedését és kiszélesítését, vagyis a rendeletmódosítás eredményeképpen pozitív környezeti és egészségi következmények várhatók – áll a dokumentumban.
A módosítás szerint az alapdíjkedvezmény mértéke bizonyos feltételek – például a lekötött hőteljesítmény és a szerződéses futamidő figyelembevétele – mellett elérheti a legmagasabb 60-75 százalékot is.
Az előterjesztést 23 igen szavazattal, 6 tartózkodás mellett fogadta el a Fővárosi Közgyűlés.
Budapest bemutatkozik az október 4-6 között Münchenben megrendezendő Expo Real nemzetközi ingatlan- és beruházási szakvásáron – döntött a Fővárosi Közgyűlés szerdán.
A fővárosi önkormányzat törekszik arra, hogy Budapest kedvező célterülete legyen a nemzetközi ingatlanfejlesztéseknek, befektetéseknek. E pozíció megteremtése és erősítése, a befektetői kör vonzása alapvető a tervezett városfejlesztési projektek megvalósítása érdekében, különös figyelemmel a 2017-es vizes világbajnoksággal összefüggő fejlesztésekre és a 2024-es olimpiai pályázathoz kapcsolódó előkészületekre.
A nemzetközi kiállításokon való részvétel, a Budapest régió gazdasági adottságainak bemutatása pozitívan segítik a fenti szándékok megvalósítását – olvasható az elfogadott előterjesztésben, amelyet a három főpolgármester-helyettes nyújtott be.
A 120 négyzetméteres kiállítóhely létrehozásának és működtetésének összköltsége 39,6 millió forint. A fővárosi önkormányzat ehhez 12,7 millió forinttal járul hozzá.
Az eddigi vezetőknek szavazott bizalmat szerdán a Fővárosi Közgyűlés három budapesti színház esetében: a Tháliát továbbra is Kálomista Gábor, a Madáchot Szirtes Tamás, az Újszínházat pedig Dörner György irányíthatja.
A színházi vezetőkről zárt ülésen döntöttek a fővárosi képviselők.
A Madách Színház igazgatói posztjára Szirtes Tamás egyedül pályázott. A Thália Színház vezetői tisztségére kettő, az Újszínházéra pedig tizenkettő pályázat érkezett. Az Újszínház esetében az illetékes bizottság négy pályázót – Bodó Viktort, Dörner Györgyöt, Hargitai Ivánt és Radó Denise-t – terjesztett a közgyűlés elé, amely végül az eddigi vezetőnek szavazott bizalmat.
Mindhárom megbízatás öt évre szól: a Thália Színház igazgatója március 1-től, a Madách és az Újszínház vezetője pedig 2017. február 1-től töltheti be a posztot.
A XIII. kerületben található Dráva utcai csomópont és az Árpád híd között kialakítandó új, eddig névtelen Duna-parti sétányt Oroszország fővárosáról, Moszkváról nevezik el – döntött a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén.
A IV. kerületben három, újonnan kialakított közterületet neveznek el: két sétány esetében határon túli települések neveit – Huszt és Beregszász – örökítik meg, míg a terület tengelyét adó útszakasz a helyi kötődéssel bíró szalézi vértanú szerzetesnek, boldog Sándor Istvánnak állít emléket.
A XXII. kerületben a Hűség utcáról nyíló új lakópark utcáit is elnevezik lakossági kezdeményezésre: lesz Szent Mihály, Harangjáték, Dallam és Irsai Olivér utca. A közelben található a nagy múltú Szent Mihály kápolna, az Irsai Olivér név pedig – mint szőlőfajta – illeszkedik a kerületben szőlőfajtákról elnevezett közterületnevek sorába – olvasható az egyhangúlag elfogadott javaslatban.
A Fővárosi Közgyűlés szerdai ülését megelőzően az ellenzéki pártok sajtótájékoztatót tartottak. Horváth Csaba, az MSZP budapesti képviselője felszólította a városvezetést, hogy ne a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) „titokszobáiban” döntsenek a fővárosi járatritkításokról, hanem azokat terjesszék a Fővárosi Közgyűlés nyilvános ülése elé. A szocialista politikus „szimpla csalásnak vagy hűtlen kezelésnek” nevezte, hogy a városvezetés egy napirendi javaslatában 19 milliárd forintra értékeli az állami kiszervezés előtt álló, több mint száz kilométer pályaszakasszal rendelkező HÉV-ágazatot, amelynek az új előállítási költsége ezermilliárd forintra tehető.
Az MSZP egy másik budapesti képviselője, Szaniszló Sándor botrányosnak nevezte, hogy a fővárosban kétszer annyiba kerül a szemétszállítás, mint Felcsúton, miközben Budapesten rövidebbek a szállítási útvonalak és korszerűbb eszközöket használnak.
A Demokratikus Koalíció (DK) felszólította Tarlós István főpolgármestert, hogy tegyen meg mindent azért, hogy az állam ne vegye el a budapestiek által befizetett szemétdíjat a vidéki szemétszállítás hiányának finanszírozására.
Gy. Németh Erzsébet, az ellenzéki párt budapesti képviselője szerdán, a Közgyűlés ülése előtt tartott sajtótájékoztatóján úgy fogalmazott, októbertől gondok lehetnek a szemétszállítással, és akár „Nápoly példája is felderenghet a budapestiek előtt”.
Csárdi Antal, az ellenzéki párt budapesti képviselője szerdán, a Fővárosi Közgyűlés ülése előtt tartott sajtótájékoztatóján elmondta, a főváros azért tervezi kiszervezni a HÉV-közlekedést, hogy később azt átadhassa az államnak.
Az LMP politikusa emellett botrányosnak nevezte a 3-as metró felújításához kapcsolódó buszpótlás ügyét is. A kormány egy „nem létező nemzeti buszgyártásra hivatkozva” próbálja meg helyzetbe hozni saját gazdasági érdekkörét, és ebben az sem akadályozza meg őket, hogy emiatt tovább csúszik a beruházás – fejtette ki.
Csárdi Antal hangsúlyozta továbbá, hogy a budapesti olimpiai pályázat szintén a kormánypárthoz köthető gazdasági körök helyzetbe hozásáról szól. A főváros ugyanis – a pályázat sikerességétől függetlenül – „súlyos milliárdokkal tömné ki” azt a projektcéget, amely 2024-ben irányítaná és szervezné a játékok lebonyolítását – mondta.
Tokody Marcell, az ellenzéki párt budapesti képviselője szerdán tartott sajtótájékoztatóján hangsúlyozta, a közgyűlés februárban tárgyalt volna először a felújítás alatti buszpótlásról, a kormány nyomására azonban háromszor is le kellett vennie ezt a kérdést a napirendről. A Jobbik politikusa szerint a beruházás emellett azért is csúszik, mert a kormány és a főváros a mai napig nem tudott megállapodni a felújítás finanszírozásának mikéntjéről.
A 3-as metró rekonstrukciójának elkezdése ugyanakkor azért is lenne kiemelten fontos, mert ez a járat naponta félmillió embert szállít, vagyis többet, mint a MÁV az egész ország területén – fejtette ki Tokody Marcell.