Visszaüt, hogy a kormány időhúzása miatt nem kezdődhetett meg az előre eltervezettek szerint a 3-as metró felújítása: műszaki okok miatt kell lezárni több mint tíz órára a hétvégén a vonalat – értesült az MNO. Érdeklődésünkre Tarlós István főpolgármester (Fidesz–KDNP) megerősítette, hogy sebességkorlátozást kellett bevezetni a metró déli szakaszán, mert az egyik kitérőnél darabok törtek ki a pályaszakaszból, a váltórészt ki kell cserélni. Budapest vezetője szerint ez a rendkívüli esemény is jelzi, hogy halaszthatatlan a rekonstrukció, ilyen esetek ezentúl bármikor, a vonal bármelyik pontján előfordulhatnak,
„a műszaki törvényszerűségekkel nem lehet vitába szállni egy negyven éve épült föld alatti vasútvonalon”.
Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója elmondta: jelenleg a Nagyvárad térnél óránként 25 kilométeres sebességgel haladhatnak a szerelvények, s ahhoz, hogy ezt ne kelljen fenntartani a vonal déli szakaszán, sürgősen ki kell cserélni a megrongálódott kitérőt. Emlékeztetett, történt már ilyen korábban is. Azért, hogy a lehető legkisebb fennakadást okozzák, szombat üzemzárástól a Deák tér és Kőbánya-Kispest között leállítják a közlekedést, és vasárnap várhatóan délig pótlóbuszok szállítják az utasokat.
A rendkívül rossz műszaki állapotú 3-as metró felújítását ezekben a napokban, hetekben kellett volna megkezdeni az eredeti ütemezés szerint. A nyáron a főpolgármester még azt mondta: 2019 nyarára, legkésőbb az év szeptember 30-áig be is fejeződhet a teljes felújítás. A becsült költségek eleinte 125 milliárd forint körül voltak, ám a metrómegállók akadálymentesítése, a „fapados” megoldások elkerülése érdekében, tervezéssel együtt 139,5 milliárd forintra emelkedett a végső összeg. Ebből a főváros 2 milliárdot vállalt magára. A késedelem legfőbb oka eleinte a közbeszerzési pályázatokhoz elengedhetetlen állami fedezetvállalás halogatása volt. Végül idén májusban a BKV és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megkötötte a remélt uniós finanszírozásról, egyben a kormányzati fedezetbiztosításról szóló 137,5 milliárd forintos támogatási szerződést. Azt követően viszont a felújításhoz szükséges 150 csuklós busz beszerzése körül pattant ki a vita, ugyanis a kormány határozatban tiltotta meg a fővárosnak, hogy hitelből vásárolja meg a pótláshoz szükséges járműveket. Emiatt a BKV nem vehette meg a legolcsóbb, 12 milliárdos ajánlatot benyújtó lengyel gyártó, a Solaris kész buszait, amelyek mára akár már hiánytalanul a fővárosi telephelyeken lehetnének. A késedelem indokolása 2016 tavaszán még az volt, hogy a kormány buszstratégiát alkotott a magyar gyártók támogatására. Csakhogy a BKV pályázatán egyetlenegy magyar gyártó sem indult, mert nemhogy 150, de néhány tucatnyi járművet sem tudtak előállítani a mai napig sem Budapest részére. A kormányzat végül arra kényszerítette a városvezetést, hogy vásárlás helyett szolgáltatás-megrendelésre írjon ki pályázatot, amelyet azonban – ugyancsak a nem létező magyar buszok és elképzelt üzemeltetőjük, a Volánbusz érdekében – leállíttattak és megsemmisíttettek a Közbeszerzési Döntőbizottsággal (KDB).