Akár egy órán belül nyilvánossá tehetné a 4-es metró ügyében a Csalás Elleni Európai Hivatal (OLAF) jelentését, amelynek elkészült a magyar fordítása – jelentette be pénteken, az idei első Budapestinfón Tarlós István főpolgármester (Fidesz–KDNP). Ez némileg ellentmond Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter csütörtöki bejelentésének, hogy csak az OLAF hozhatná nyilvánosságra a jelentést. Ennek ellenére Tarlós István szerint soha nem volt akkora egyetértés a főváros és a kormány között, mint ennek az ügynek a megítélésében, ugyanakkor a főpolgármesternek is meglepetést okozott, hogy sokkal nagyobb a 2010 előtt okozott kár, mint arra az elmúlt hat év ismeretében gondolt. A korábbi kormányzati bejelentések szerint ugyanis a 4-es metró összességében csaknem 500 milliárdos beruházásánál „nemzetközi baloldali bűncselekmények” sorozatával elkövetett vagyoni hátrány csaknem 167 milliárd forint. Bár Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter 76,6 milliárd forintra tette az emiatt az unió által kiszabható büntetést, Tarlós István közölte: az összeg reálisan 59 milliárd lehet. „Természetesen ez is hatalmas pénz, ugyanakkor elfogadhatatlan, hogy mindazok, akik 2010 előtt itt voltak, arra utaljanak sandán, hogy az azt követőn időszakot is jelentősen érinti” – fogalmazott.
Az OLAF nyolcvan súlyos megjegyzést tett, ebből egy híján mind a 2010 előtti időszakot érinti. „Miután a Demszky-korszak lezárásaként 251 milliárd forintos mínusszal átvettük a városházát, kármentést végeztünk, ahogy azt Brüsszelben is elismerték, és több tízmilliárd forintot takarítottunk meg. Újratárgyaltuk a húsz fő metrószerződés jelentős részét; egy kormányzati jóváhagyással kinevezett főmérnökcserét kifogásolt az OLAF, amit egyébként már nem sokkal az eset után korrigáltunk” – szögezte le a főpolgármester. Tarlós István továbbra sem akar neveket mondani, politikusokat vádolni, de elfogadhatatlannak nevezte, hogy elődje, a volt SZDSZ-es Demszky Gábor tévesen védekezik. Budapest vezetője szerint ugyanis a jelentésben szó sincs a felszíni közlekedésről vagy a be nem vezetett dugódíjról, az OLAF ugyanis nem közlekedési kérdésekkel, hanem csalásokkal foglalkozik. „Abban egyetértünk, hogy a 3-as metrót kellett volna felújítani a 4-es vonal megépítése helyett, és örülök, hogy ezt ő is bevallotta” – fűzte hozzá Demszky kapcsán Tarlós.