Elkezdődött a metrófelújítás miatt szükséges forgalomelterelések kiépítése, a főváros készül a 3-as metró lezárására. Merthogy Budapest rozsda-kék, turistamegmosolyogtató látványosságának metamorfózisa során kapott „pandák” (ahogy a régi-új szerelvényeket becézik) mellett a negyed évszázada szükséges másik projekt: a megállók és az alagút felújítása is elkezdődik november elejétől.
Az erre vonatkozó szerződést szeptember 4-én írták alá a BKV, a Strabag Építőipari Zrt. és a Swietelsky Vasúttechnika Kft. képviseletében. Ugyanezen a napon tette közzé a BKK azt a társadalmi egyeztetést, melyen Újpest-Központ–Lehel tér közötti szakasz lezárásának idejére tervezett forgalmi rendről lehetett tájékozódni, illetve észrevételeket, javaslatokat tenni. A véleményezés szeptember 17-én ért véget, ennek eredménye itt tekinthető meg.
Ezzel kapcsolatban a Közlekedő Tömeg Egyesület (KTE) közleményében arról írt, hogy javaslatukat szinte egyáltalán nem vette figyelembe a BKK, annak ellenére, hogy – mint az egyesület lapunknak elmondta – a beérkező 1750 lakossági észrevételből mintegy 400 a KTE valamely javaslatát tartalmazta. A KTE által megkeresett, érintett önkormányzatok továbbították a számukra átnyújtott javaslatokat a BKK-nak. Természetesen nem csak közvetett megkeresésről volt szó. A KTE többször, többféleképpen is megkereste a BKK-t, ám érdemi, szakmai választ nem kaptak. Nehezményezik továbbá, hogy a társadalmi egyeztetést későn tette közzé a BKK, mondván, jelentősebb változtatásokra már kevés idő maradt a kivitelezés megkezdéséig.
A KTE három fő problémát említ. Először is nincs elég sofőr. A BKV három hete a közgyűlésnek azt mondta a KTE szerint, hogy az előzetesen háromszáz hiányzó járművezető problémája annyiban még mindig fennáll, hogy ez év második felére csupán ötven buszvezetőt képeztek ki. Ehhez képest a BKK nem számít járatkimaradásra. A másik az autósok felmerülő problémái, melyeket a KTE közel sem lát megoldottnak a BKK elképzelései között, pedig a több helyet foglaló buszok szükségképpen leszűkítik majd az autók számára szükséges területet, így elkerülhetetlennek tűnik a dugók kialakulása. A XIII. kerületi önkormányzat is ezt emeli ki: „a BKK terve nem foglalkozik a vélhetően jelentősen megnövekvő közúti forgalom kezelésével”. A harmadik, hogy sem a pótlóbuszt, sem a 14-es villamos vonalát ideiglenes pályán sem hosszabbítják meg a Nyugati térig. Megkerestük a BKK-t is, nekünk gyors e-mailes választ adtak, melyben a változtatások lényegi elemeit emelték ki, a KTE és a BKK kommunikációjának hiányára nem tértek ki, ám levelük kezdete sokat ígér: „A BKK a főváros közlekedésszervezője, így felelős Budapest közlekedésének megszervezéséért.”