Titkos kommunikációs stratégia oldalanként 450 ezerért Cegléden

A város fideszes önkormányzata hivatalosan üzleti érdekből rejtegeti méregdrága tervét.

Molnár Richárd
2018. 02. 21. 4:51
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Titkosította a ceglédi közgyűlés fideszes többsége a Pest megyei város kommunikációs stratégiáját, amit több mint bruttó 10 millió forintért rendeltek meg, azaz oldalanként több százezerért – értesült a Magyar Nemzet. A február 15-ei ülésen a fideszes Takáts László polgármester azzal indokolta előterjesztését, hogy a stratégiában lévő dokumentumok és a kapcsolódó taktikai terv – a helyi önkormányzatokról szóló törvény egyik pontja szerint – nem nyilvános. Ez a jogszabály egyébként azt szabályozza, hogy a képviselők zárt ülést rendelhetnek el, ha a nyilvános tárgyalás az önkormányzat vagy más érintett üzleti érdekét sértené.

A Ceglédi Spotlight már az önkormányzati döntés előtti napon beszámolt arról, hogy a testület várhatóan az elfogadásával párhuzamosan titkosítani fogja a kommunikációs tervet. A helyi ügyekre koncentráló Facebook-oldal azt írta, a képviselő-testület tavaly augusztus 24-én döntött a stratégia megrendeléséről. Mivel a megbízási díj a közbeszerzési értékhatár alatt maradt, a polgármesternek elég volt a beérkezett ajánlatok közül az általa legkedvezőbbnek tartottat a testület elé terjesztenie. A nyertes a 2005-ben alapított, médiaelemzésre és tanácsadásra szakosodott Socialize Kft. lett.

Úgy tudjuk, a négy és fél hónap alatt, a tavaly év végi határidőig elkészült kommunikációs stratégia pontos ára a határozati javaslatokban nem szerepelt. Értesülésünk szerint a terv mindössze 22 oldalas, vagyis oldalanként legalább 450 ezer forintba került. A terv a belső folyamatok mellett a lakosság felé zajló kommunikációra is irányul – annak ellenére, hogy Cegléden helyi rádió és televízió is van, továbbá egy önkormányzati újság, a Ceglédi Hírmondó, amely kéthetente jelenik meg, 16 ezer példányban. Az anyag egy kommunikációs iroda fölállítását is javasolja – egy szóvivővel és egy tanácsadóval –, amelynek feladata az lesz, hogy támogassa az önkormányzat kommunikációját.

A titkosítás ellen szavaztak a ceglédi közgyűlésen az MSZP és a Jobbik képviselői is. Korondi Miklós Jobbik-képviselő lapunknak elmondta, ők már a stratégia megrendelését sem támogatták. A politikus szerint az önkormányzati médiát most is gyakorlatilag a helyi Fidesz használja, valószínűbb, hogy a tervért kifizetett összeg „valakinek nagyon fontos volt”. Földi Áron, az LMP Pest megyei közgyűlési képviselője úgy gondolja, „a fióknak gyártották” a kommunikációs tervet, ami újabb fölösleges kiadás volt. – Nem hinném, hogy a dokumentum olyat tartalmaz, amit a városnak egyébként is dolgozó szakemberek ne ismernének – tette hozzá a politikus.

Kérdéseinkre Takáts László polgármester közölte: azért döntöttek a kommunikációs terv titkosítása mellett, mert annak előkészítése során a személyes interjúk keretében „olyan bizalmas és szenzitív információk is megfogalmazásra kerültek, amelyek nem publikusak”. Sajnos a stratégia szükségességét illetően a fideszes politikus meglehetősen homályosan, gyakorló marketingszakemberek által is irigylésre méltóan fogalmazott, amit most szó szerint idézünk: „A stratégiára egyrészt azért volt szükség, hogy az önkormányzat, a gazdasági társaságok és a képviselők közötti belső kommunikáció hatékonyságát növeljük, hogy szervezettebb, tervezhetőbb és célirányos formában történjen a belső kommunikáció. Másrészt a kifelé irányuló, sokszor utókövető, reaktív kommunikációt átfordítsuk tervezett, proaktív kommunikációra, különös tekintettel a közösségi médiában.”

Arra a kérdésünkre viszont a városvezető nem volt hajlandó válaszolni, mekkora a dokumentum terjedelme. – A kommunikációs terv a téma indokoltságának megfelelő terjedelemben készült el – jelentette ki.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.