Újabb botrány közelít az adatszivárogtatás miatt így kínosan magyarázkodó Facebook felé: ezúttal Mark Zuckenberg egyik legmegbízhatóbb hadnagya, Andrew „Boz” Bosworth Facebook-alelnök hozza nehéz helyzetbe a mamutvállalatot – írja a BuzzFeednews.
A lap idézi Bosworth egyik 2016-os bejegyzését, amelyből egyértelműen kiderül, hogy a vállalatnál pontosan tisztában vannak a közösségi hálózatépítés kockázataival, de a növekedés érdekében szükséges rosszként fogadják el a veszélyeket.
„Összekötünk embereket. Ez az, ami a növekedésbe vetett munkánkat, az összes megkérdőjelezhető adatgyűjtési gyakorlatunkat is igazolja (...) minden, amit teszünk, arról szól, hogy még több embert bekapcsoljunk a kommunikációs hálózatba” – írta a Facebook-alelnök, majd hozzátette, ennek súlyos következményei is lehetnek, ha valakik ártó céllal használják a közösségi felületet.
„Van, akinek az életébe kerül az internetes zaklatás. Talán van, aki azért hal meg, mert terroristák a mi eszközeinken tervezik meg támadásukat”
– jegyezte meg Andrew Bosworth, aki szerint a csúf igazság az, hogy minden, ami a hálózatépítést és a Facebook fejlődését szolgálja, az „de facto” jó megoldásnak számít.
A memó súlyát és kockázatát jelzi, hogy maga Mark Zuckerberg próbálta árnyalni az alelnök szavait: „Boz egy tehetséges vezető, aki gyakran tesz provokatív kijelentéseket. Ez utóbbi megjegyzésével én sem értek egyet, és így gondolkodik a Facebook csapatának többsége is” – hangsúlyozta a vállalat vezetője.
Zuckerberg arról is írt, hogy álláspontjuk szerint az emberek összekapcsolása már nem elég, közelebb is kell hozni őket egymáshoz, a Facebook pedig 2018-ban ezért fog dolgozni.
Bosworth is igyekezett magát tisztázni, friss Twitter-bejegyzése már arról szólt, hogy valójában csak gondolatébresztésnek szánta a provokatív memót, és éppen a fejlődéssel járó etikai problémákra próbálta felhívni a figyelmet.
Kérdés, hogy szavai miként hatnak majd a mamutvállalat piaci helyzetére. Miután kiderült, hogy a Cambridge Analytica nevű amerikai-brit tanácsadó cég 50 millió Facebook-felhasználó adataival élt vissza a 2016-os amerikai elnökválasztási kampány során, a Facebook részvényeinek értéke órákon belül 3 százalékot esett, Zuckerberg pedig személyesen ismerte el a vállalat felelősségét az ügyben.