Január és február fordulóján érkezett Magyarországra az a két Airbus A319-es repülőgép, mely a honvédség kötelékében kormányzati többfunkciós szállítási (a hivatalos terminológia szerint csapatszállítási) feladatokat lát el. A honvédségi környezetben idegennek számító technika rendszeresítése számos problémát vetett fel mind képzési, mind logisztikai oldalon, valószínűleg ez az oka, hogy a hivatalos átadási ceremónia után két hónapnak kellett eltelnie ahhoz, hogy sor kerüljön az első gép, a 605-ös oldalszámú első hazai repülésére. Információink szerint a hosszú földön eltöltött idő után valószínűleg berepülésről van szó, melyen a gép működőképességét ellenőrzik, ez szükséges lehet a magyarországi állami légi járműként történő szolgálatba állításhoz. Úgy tudjuk, a rendszerbe állításban a magyar állami tulajdonban lévő egykori Malév-leányvállalat, a ferihegyi Aeroplex áll a honvédség rendelkezésére.
A mintegy 22-25 milliárd forintért beszerzett két Airbus egykor a nemrégiben csődbe ment Air Berlin flottáját erősítette. Innen került – lapunk információja szerint egy cseh közvetítő közbeiktatásával – magyar tulajdonba. A Honvédelmi Minisztérium a nemzeti légi szállító képesség helyreállításának részeként, közbeszerzés alóli mentességgel ejtette meg beszerzésüket; a gépeket két üzleti (hivatalos megfogalmazás szerint futár- és felderítő) repülőgép, majd néhány igazi katonai szállítógép követi a tervek szerint. A teljes projekt költségének értéke 2021-ig elérheti a 125 milliárd forintot.