A csúcstechnológia korában nem könnyű elbűvölni a fiatalokat. Az internetről olyan élmények ömlenek rájuk, amelyekkel nehéz versenyezni a való világban. Éppen ezért lepődtem meg, amikor azzal jött haza a lányom a gimnáziumból, hogy fantasztikus kémiatanárnője van. Majd minden órán kísérleteznek, és a pedagógus olyan elragadtatással beszél a tantárgyáról, olyan izgatott, hogy vajon sikerül-e a bemutató, hogy vele együtt drukkol az egész osztály. A kísérletek sikerülnek, mert nem először és nem utoljára állt elő az adott mutatvánnyal. A lényeg, hogy veszi a fáradságot, nem pusztán száraz tananyagot darál, hanem élményt ad – ami megkönnyíti a nehezen emészthető tudás feldolgozását. Ez a hozzáállás messze nem általános, mert sokkal egyszerűbb maradni a kényelmi zónában, nem kockáztatni a kísérletezés kudarcát. Mert az összeöntött, egyébként robbanó, füstölgő, színváltó anyagok – saját tapasztalat az egyetemi gyakorlatokról – olykor nem hajlandók a mutatványra.
Hogyan segíthet a szülő a kisgyermeknek a halál megértésében?
A régi meséknek is szerepe lehet abban, hogy megkönnyítsék a gyermekek számára az elmúlás feldolgozását.