Az iskolások olvasási szokásairól készített elemzést az Oktatási Hivatal köznevelési elemzési főosztálya. A tízévesek szövegértési teljesítményét ötévente vizsgáló PIRLS nemzetközi mérés eredményeit feldolgozó jelentés megállapította, hogy egyre többen vannak, akik napi harminc percnél is kevesebbet olvasnak, és sokkal kevesebben lettek azok a diákok, akik több mint két órát töltenek a könyvekkel. Az adatok szerint a diákok hatvan százaléka legalább hetente olvas olyan dolgokat, amelyeket ő maga választott, 14 százalék viszont sosem olvas önszántából. A könyvekre szánt időről kiderült, a tízévesek 39 százaléka félórát sem olvas naponta, és csak 19 százalék tölt egynél több órát is olvasással. A tanulók közel háromnegyede azt vallotta, hogy örül annak, ha könyvet kap ajándékba, de csak a megkérdezettek harmada jelezte, hogy nagyon szeret olvasni.
Magyarországnak joga van kimaradni a migránsok befogadásából
Nyugaton fokozódik az erőszak és ezt szeretné Brüsszel hazánkban is elérni.