Kövér László: Területfoglaló háború helyett tudathódítás zajlik

A hazafias és honvédelmi nevelés egységes stratégiájának tervezetét bemutató szakmai konferenciát tartottak az Országházban. A felszólalók hangsúlyozták, hogy az egészséges nemzettudatú, hazájához hű, családját szerető magyar fiatalok jelentik a nemzet jövőjét. Az is elhangzott, hogy a globalizált tudatipar által befolyásolt világban a tárgyi tudás, a kompetenciák mellett a fiatalok érzelmi intelligenciáját is fejleszteni kell.

2019. 11. 29. 12:14
KVR Lszl; SIMICSK Istvn
Kövér László, az Országgyûlés elnöke beszédet mond a hazafias és honvédelmi nevelésrõl rendezett szakmai konferencián az Országház Felsõházi üléstermében 2019. november 29-én. Mögötte Simicskó István, a hazafias és honvédelmi nevelésért, illetve az ezzel összefüggõ beruházásokért felelõs kormánybiztos, a Honvédelmi Sportszövetség elnöke Fotó: MTI/Soós Lajos
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Olyan stratégiát alkotunk, amire korábban még nem volt példa – mondta megnyitóbeszédében Simicskó István kormánybiztos a hazafias és honvédelmi nevelés egységes stratégiájának tervezetét bemutató szakmai konferencián, az Országházban. A korábbi honvédelmi miniszter szerint a stratégia gyakorlatba való átültetésekor komoly munka fog hárulni a kormányra, a pedagógusokra és a családokra is. Simicskó István hangsúlyozta, fontos a történelmi tapasztalatokat, nemzetközi példákat, nemzeti értékeinket, céljainkat összegyűjteni, de hogy ez egységben legyen, szükséges a stratégia alkotás.

– A célkitűzéseinket 2020-2030 közötti időtávra tervezzük – tette hozzá.

Arról is szólt, hogy technológiailag és társadalmilag felgyorsult és zajos világban élünk, ami komoly kihívást jelent a gyermekeket nevelőknek, tanítóknak, ezért új kompetenciákra van szükség.

– Szükség van a családra, nemzetre, hagyományra, hogy ne csak lebegjenek fiataljaink a világban. Nemzet-, Isten- és családtudat kell – sorolta.

Úgy fogalmazott: a hazaszeretetnek kell lenni mindannyiunk közös nevezőjének. Hangsúlyozta, hogy először fel kell ismerni a problémákat és azt, hogy saját erőből mit tudunk megoldani.

– Létezésünk óta a legnagyobb kihívás előtt állunk, amely egyben lehetőség is. A pedagógusok még a XX. században születtek, de már az ezredfordulón és a XXI. században született Z- és Alfa-generációkat kell nevelniük – hívta fel a figyelmet.

A kormánypárti politikus szerint a globalizáció, integráció, civilizáció és migráció fejti ki a felnövekvő generációra a legnagyobb hatást.

– Minden nemzet ereje a szellemiségében rejlik – emelte ki.

Simicskó István beszélt arról, hogy a stratégiát a jövő ősszel bevezetendő Nemzeti Alaptantervhez (NAT) igazodva alakították ki. Külön kihangsúlyozta, hogy a tárgyi tudás, a kompetenciák mellett az érzelmi intelligenciát is fejleszteni kell. Beszédét úgy zárta, mindenkinek azt kívánja, legyenek hazájukat szerető gyermekeik, unokáik és dédunokáik, mert akkor van magyar jövő.

Kövér László, az Országgyűlés elnöke beszédet mond a hazafias és honvédelmi nevelésről rendezett szakmai konferencián
Fotó: MTI/Soós Lajos

Kövér László házelnök köszöntőjében úgy fogalmazott: a konferencia helyének, idejének és szellemének is jelentősége van.

– 101 éve adták ki az ország vezetői itt a Kossuth téren, hogy nem akarnak látni többet katonát. … A következményeket mindannyian ismerjük – emlékeztetett.

A házelnök szerint mindez Trianon tragédiájához vezetett, de ezt megelőzte a haza szellemi önvédelmének leépítése.

– Ezeket az összefüggéseket kell feltárni a magyar fiatalok előtt, hogy ne jussanak déd- és ükapáik sorsára – jelentette ki a házelnök.

Kövér László szerint egyes vélekedésekkel szemben a történelem nem ért véget mára, sőt bizonyos dolgok megismétlődése fenyeget.

– Területfoglaló háború helyett tudathódítás zajlik – hívta fel a figyelmet, hozzátéve: Európa egy ilyen tudatmegszállás célpontja a nemzetek feletti szerveződések részéről. Ami ma az európai gazdaság, kultúra, migráció, demográfia, család- és ifjúságpolitika terén zajlik Európában, az mindezt szolgálja, de Magyarország ezt időben ki-, illetve felismerte a házelnök szerint. A házelnök szerint ennek az újfajta hadviselésnek egyik célja, egyben egyik legsúlyosabb következménye, hogy elidegeníti a fiatalokat a családjuktól, a nemzetüktől, a szülőföldjüktől és végső soron önmaguktól, hogy – mint Kövér László hozzátette – „már szó szerint azt se tudják magukról, hogy fiúk- e vagy lányok”.

A másik cél – a házelnök értékelése szerint – az általános emberi értéktudat elsorvasztása, mert annak hiányában az emberek nem képesek az érdekeik felismerésére, és azok védelmére sem. Kövér László úgy vélte: ezen célok eléréséhez például a teljesen eltorzított gendertant használják, amely aláaknázza a fiatalok nemi identitását azzal, hogy míg a homoszexualitást érinthetetlen biológiai adottságként kezeli, addig a férfi és női nemi identitást tanult, tehát megváltoztatható társadalmi szerepnek tartja, és igyekszik már az óvodákban a fiúkból lányokat, a lányokból pedig fiúkat faragni.

A házelnök további ilyen eszközöknek nevezte a család jogi fogalmának és érzelmi tartalmának tudatos és módszeres kiüresítését, a családnak az erőszak forrásaként való ábrázolását, a multikulturalizmus elkerülhetetlenségének és felsőbbrendűségének, illetve a nemzeti eszme veszélyességének és idejétmúltságának hirdetését, a globalizmus üdvözítő voltának és a világkormányzás szükségszerűségének megkérdőjelezhetetlenné tételét, vagy a világnézeti értéksemlegesség leple alatt hirdetett keresztényellenességet.

– A kötelesség és a jog azt jelenti, hogy egy közösséghez tartozunk – mondta Gulyás Gergely.

A Miniszterelnökséget vezető miniszter szerint a rendszerváltás adott újra lehetőséget arra, hogy olyan Magyar Honvédség legyen, amely nemzeti intézmény, de a célt nem sikerült elérni, az első két évtizedben fegyverzeti kultúrákat, szakembereket vesztettünk el.

– A honvédség újjáépítése nem halogatható tovább – jelentette ki. Hozzátette: a mostani konferencia gyümölcse a felnövő generáció javára szolgálhat.

– Idő, közös gondolkodás és a tapasztalatok alapján újratervezés kell, hogy a stratégia megvalósuljon a nevelésben, oktatásban – hangsúlyozta Péterffy Balázs. A Klebelsberg Központ szakmai elnökhelyettese felvetette, hogy a nevelés eredményességmérése komplikált feladat, ezért nagy felelősséget jelent ez az intézményekre, tanárokra.

– A világnézetileg semleges oktatás értelmezhetetlen folyamat, nevelés nincsen értékek nélkül – jelentette ki. A szakember szerint hazájukat, családjukat szerető, felelősségvállalásra képes fiataloknak kell kikerülniük az oktatásból.

– Az értékek relativizálása senkit nem mentesít az alól, hogy ezeket az értékeket bemutassuk – jegyezte meg. Példamutatással történelmi, kulturális ismeretek, erények átadásával lehet az elnökhelyettes szerint hazafiasságot a diákoknak közvetíteni.

– Nem katonai kiképzés ez, hanem egy attitűd átadása – hangsúlyozta. Hozzátéve: a fiatalok által használt digitális eszközök és csatornák használata is jó, és ugyanolyan fontos eszköz lehet ennek átadásához, ahogy például a testnevelés is.

– Ha azt nem hozzuk helyre, amit ez elmúlt évtizedekben kikoptattak a magyar oktatásból, akkor csinálhatunk bármilyen jó iskolát, a jövő kerül veszélybe – zárta szavait Péterffy Balázs.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.