Jókora földbe vájt medencék fogadják az érkezőt a kisbajcsi halászati telepen, bőven elférnének itt a jelenleg nem is nagy számban tartott busák, azok mégis egy kupacba tömörülnek, mintha hálóval kerítették volna el őket a sarokba. – Mindig van, hogy páran a befolyó vízhez gyűlnek, de hogy mind egy helyen nyomorog, az számunkra is új. A busák amúgy is furcsán tudnak viselkedni, egyszer valaki becsapta a kocsi ajtaját a medencéjük mellett, mire az összes hal ugrálni kezdett vagy két méter magasra, de percekig. Elképesztő látványt nyújtottak. Ijedős állatok – kapok ízelítőt a halak – ha nem is titkos, de mindenesetre izgalmas – életéből a Bajcshal igazgató-elnökétől. Szilágyi Gábor az 1954-ben alakult, ám azóta természetesen sok változáson átesett és hivatalosan Győri „Előre” Halászati Termelőszövetkezet nevet viselő cég 7,5 hektáros telephelyén kalauzol minket végig, hogy megmutassa, honnan kerül a magyar konyhákba karácsonykor (és a nagyáruházak elterjedésével mindinkább az év többi részében is) friss vagy éppen fagyasztott hal. A telepen süllőt, szürke harcsát, afrikai harcsát, kecsegét, vágótokot, szibériai tokot, vizát, compót, sügért tenyésztenek, és nagyrészt magyarországi tógazdaságból származó pontyot, busát, amurt tartanak feldolgozásra. Évente 1500 tonna halat dolgoznak fel, ennek 40-50 százaléka ezekből a medencékből, illetve saját, Nagyatád melletti 300 hektáros tógazdaságukból származik, de az egész országból vásárolnak tógazdasági halat.
Két évvel elhalasztanák a hajósok a Duna-parti építési szabályzat bevezetését
Csütörtökön egyeztetett a főváros önkormányzat és a hajósok az új Duna-parti építési szabályzattal kapcsolatban, amely januártól teljesen ellehetetlenítené a budapesti hajózást.