Bő egy hét telt el a budapesti kijárási korlátozások enyhítése óta. A tapasztalatok azt mutatják, nem érte el a főváros vezetése által elképzelt kihasználtságot a Nagykörútra felfestett új kerékpársáv. Mivel az újonnan felfestett sávok mentén még nincs forgalomszámláló automata – így hiteles adat sincs a kerékpáros forgalomról –, ezért személyesen tájékozódtunk május 25-én hétfőn 8 és 17 óra között arról, hány biciklista teker csúcsidőben a körút közepén az Oktogonnál a gépjárműforgalom elől kivont sávokon. A reggeli csúcsban 158 kerékpáros haladt a sávokon, délután 126 biciklista használta a Nagykörutat óránkénti átlagot számolva. A déli órákban szinte csak futárokat lehetett látni, akik viszont korábban is használták a körút buszsávjait. Ez a szám elenyésző ahhoz képest, hogy a budapesti kerékpárosklub korábbi évekre kivetített mérései szerint májusban, jó időjárás mellett egy nap átlagosan 2500–3000 kerékpáros tekert a Múzeum körúton az Astoria felé. Ez az adat természetesen nem mérvadó, hiszen Budapest forgalmából most hiányoznak azok a turisták, akik kerékpárt bérelve járják a várost.
Nem ismerik a regulát
Tizenkét órás szolgálatban teljesít két kerékpáros rendőr járőrszolgálatot Budapest új, a járműforgalom alól kivont kerékpársávvá alakított belvárosi útjain. A Budapesti Rendőr-főkapitányság a Főpolgármesteri Hivatallal együttműködésben, a Nagykörúton segíti minden nap reggel nyolctól este nyolcig a kerékpáros közlekedést, betartatva a mindenkire érvényes szabályokat. A vírus okozta veszélyhelyzet miatt elrendelt korlátozások enyhítésével megnövekedett a forgalom, így sok helyen nagyon veszélyes a kerékpársáv, főleg olyan részeken, ahol az autóknak jobbra kanyarodási lehetősége is van. A korábbiaktól eltérően ugyanis most nem a külső, hanem a belső sávból, a kerékpársávon keresztbe haladva tudják csak elvégezni a manővert. Ez rengeteg balesetveszélyes helyzetet teremthet, nem szólva arról, hogy sok a közlekedési szabályokat csak részben vagy egyáltalán nem ismerő biciklista, aki kizárólag a kerékpársáv nyújtotta elsőbbségére számít. Ezeknek a veszélyes helyzeteknek a megelőzésére reagált a BRFK azzal, hogy a közlekedésrendészeti szaktudásban jártas kerékpáros rendőröket szolgálatba állította.