Érdekes megfigyelni, mennyire gyorsan került a toplistás alkalmazások közé a kínai tulajdonban lévő TikTok közösségimédia-felület. Miután a fiatalokat az idősek „elzavarták” az Instagramra, a Zuckerberg kezében lévő platformra Y generációs fiatalok milliói regisztráltak fel. A tartalomgyártók, influenszerek, sztárok, celebek, sőt a cégek számára is előnyös felületnek bizonyult az Instagram, rengetegen kerestek a követőikkel, megszerkesztett posztjaikkal pénzt is, a hirdetők pedig meglátták a figyelemre éhes „instacelebek” között a lehetőséget. A felület egyhamar át is vette a vezetést az Y generációs fiatalok körében, azonban ez mostanra megváltozni látszik.
Az új, már a digitális technológiák világába született Z generáció tagjai már elsősorban nem az Instagramot, hanem a TikTokot tartják az elsődleges közösségi platformnak. Ezek a fiatalok úgy nőttek fel, hogy azt látták, az „idősebbek” a követőkért élnek: minél többen kedvelnek, minél több figyelmet kapsz, annál jobb életed lehet (az persze már mellékes kérdés, hogy a közösségi média mögött legtöbbször üres tartalomgyártók állnak). A „digitális bennszülöttek” ezt látva követőkre vágynak. Azonban míg az Instagramon követőket szerezni nagyon nehéz a mai napig, addig a TikTokon rendkívül gyorsan megszerezheti őket az ember. Az ügy érdekében annyit kell tenni csupán, hogy naponta lehetőleg minél több egyperces videót készítsen az illető. A téma adott, rengeteg zenei alapra lehet különböző koreográfiákat gyártani, főzős videókat készíteni, de nagyot mennek a vicces egypercesek is állatokról, kisgyerekekről. Ezzel persze semmi gond nem is lenne, ha nem vesszük figyelembe, hogy milyen digitális függőséget tud okozni egy platform, amely több milliárd videójával mindig tud újat és újat mutatni a közönségének.
Az alkalmazás népszerűségét látva azonban több politikai párt, a liberális ideológiák és mostanra a Black Lives Matter (BLM) mozgalom is elkezdte magát hirdetni a főként fiatal felhasználók között. Csak a Jobbik két fiókkal is rendelkezik, ahol a Facebookra feltöltött Orbán-fóbiás posztjaikat, Jakab Péter felszólalásait teszik közzé az összesen közel 1200 követőjüknek. Maga a szám nem tűnhet soknak, azonban több videó is átlépte a húszzres megtekintést, ami azt jelenti, hogy csak eljutott a fiatal célközönséghez. A Momentum Mozgalom ifjúsági szervezete szintén naponta használja a platformot, a követőik száma szintén nem kimagasló ugyan, de több videója is elérte már a tízezres nagyságrendet, sőt van olyan is, ami százezer megtekintésnél jár. Főként azok a videók mennek nagyot, amiben valamilyen formában Orbán Viktorból űznek gúnyt.