A liberális propaganda megtalálta magának az ideális platformot

A TikTokon terjedő liberális ideológiák sikeresen befolyásolják az Y generációs fiatalokat.

Forrás: pestisracok.hu2020. 07. 03. 8:48
Bhopál, 2020. június 30. A TikTok kínai videomegosztó közösségi hálózati szolgáltatás okostelefon-alkalmazását nyitja meg egy nõ az indiai Bhopálban 2020. június 29-én. Az indiai kormány bejelentette, hogy nemzetbiztonsági okoból betiltanak 59 kínai mobilappot, köztük a Helo és a WeChat alkalmazást is. MTI/EPA/Szandzsív Gupta Fotó: Szandzsív Gupta
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Érdekes megfigyelni, mennyire gyorsan került a toplistás alkalmazások közé a kínai tulajdonban lévő TikTok közösségimédia-felület. Miután a fiatalokat az idősek „elzavarták” az Instagramra, a Zuckerberg kezében lévő platformra Y generációs fiatalok milliói regisztráltak fel. A tartalomgyártók, influenszerek, sztárok, celebek, sőt a cégek számára is előnyös felületnek bizonyult az Instagram, rengetegen kerestek a követőikkel, megszerkesztett posztjaikkal pénzt is, a hirdetők pedig meglátták a figyelemre éhes „instacelebek” között a lehetőséget. A felület egyhamar át is vette a vezetést az Y generációs fiatalok körében, azonban ez mostanra megváltozni látszik.

Az új, már a digitális technológiák világába született Z generáció tagjai már elsősorban nem az Instagramot, hanem a TikTokot tartják az elsődleges közösségi platformnak. Ezek a fiatalok úgy nőttek fel, hogy azt látták, az „idősebbek” a követőkért élnek: minél többen kedvelnek, minél több figyelmet kapsz, annál jobb életed lehet (az persze már mellékes kérdés, hogy a közösségi média mögött legtöbbször üres tartalomgyártók állnak). A „digitális bennszülöttek” ezt látva követőkre vágynak. Azonban míg az Instagramon követőket szerezni nagyon nehéz a mai napig, addig a TikTokon rendkívül gyorsan megszerezheti őket az ember. Az ügy érdekében annyit kell tenni csupán, hogy naponta lehetőleg minél több egyperces videót készítsen az illető. A téma adott, rengeteg zenei alapra lehet különböző koreográfiákat gyártani, főzős videókat készíteni, de nagyot mennek a vicces egypercesek is állatokról, kisgyerekekről. Ezzel persze semmi gond nem is lenne, ha nem vesszük figyelembe, hogy milyen digitális függőséget tud okozni egy platform, amely több milliárd videójával mindig tud újat és újat mutatni a közönségének.

Az alkalmazás népszerűségét látva azonban több politikai párt, a liberális ideológiák és mostanra a Black Lives Matter (BLM) mozgalom is elkezdte magát hirdetni a főként fiatal felhasználók között. Csak a Jobbik két fiókkal is rendelkezik, ahol a Facebookra feltöltött Orbán-fóbiás posztjaikat, Jakab Péter felszólalásait teszik közzé az összesen közel 1200 követőjüknek. Maga a szám nem tűnhet soknak, azonban több videó is átlépte a húszzres megtekintést, ami azt jelenti, hogy csak eljutott a fiatal célközönséghez. A Momentum Mozgalom ifjúsági szervezete szintén naponta használja a platformot, a követőik száma szintén nem kimagasló ugyan, de több videója is elérte már a tízezres nagyságrendet, sőt van olyan is, ami százezer megtekintésnél jár. Főként azok a videók mennek nagyot, amiben valamilyen formában Orbán Viktorból űznek gúnyt.

A coming out és az LMBTQ-videók szintén nagy népszerűségnek örvendenek. Rengeteg fiatal választja ezt a platformot arra, hogy kis egypercesben bevallja nemi identitását vagy előbújjon a szüleinek, barátainak. Itthon a legnagyobb figyelmet most az ApaApu csatorna kapja: első videójukat májusban tették fel, de már negyvenezer követővel rendelkeznek. Az ApaApu két férfiről szól, akik közösen nevelnek egy kisfiút.

Az utóbbi egy hónapban pedig a Black Lives Matter mozgalom uralja a platformot. Rengeteg videó került fel a „békés” tüntetésekről, amelyek javarészt több milliós megtekintéssel rendelkeznek, illetve milliók lájkolják is ezeket a videókat. Már Magyarországon is trend profilképnek beállítani a fekete ököl képét, amely a BLM mozgalom szimbóluma. Fiatalok milliói nézik és követik ezeket a videókat, sőt lájkjaikkal a támogatásukat is kifejezik a tüntetések iránt.

Elképesztő volt látni azt is, amikor pár napja itthon egy magyar 18 éves lány mondta például azt, hogy nem érti, miért kell még emlékezni Trianonra, hiszen aki száz év alatt nem tudott egy másik országba beilleszkedni, azzal biztosan bajok vannak. A videót már majdnem húszezren megnézték és több, mint 3 ezren kedvelték is. Jobboldali tartalmat szinte soha nem lehet látni, sok fiatal készít ironikus videót a magyar kormányról. Orbán Viktorból gúnyt űzni óriási trend, az ilyen videók mindig nagy népszerűségnek örvendenek.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.