Molnár Gábor úgy látja, hogy a határvédelem kapcsán az efféle, eltereléses taktika elhárítására jó a belső, a mélységi ellenőrzés, mert ott már nem az egész határvonalra, hanem csak az ország belsejébe, a nyugati határ felé vezető utakra kell összpontosítania a rendőröknek. A kockázatelemzés szerint tudják, milyen honosságú, milyen típusú, kialakítású csempészautókat kell figyelni. A nyugdíjas nyomozó kifejtette, nagyon sokszor hiba lenne már a migránsok beszállásánál intézkedni, bizonyítékként és az embercsempész kapcsolatainak feltérképezése miatt is jobb, ha a cél előtt, mondjuk Sopron vagy Kőszeg közelében fogják el őket. Ilyenkor a csempész már magabiztosabb, a cél előtt van, azt hiszi, megússza, telefonál a kapcsolatának, a híváslista alapján nyomokat hagy maga mögött a hálózat felgöngyölítéséhez. Molnár szerint ki lehet jelenteni, hogy a mélységi ellenőrzésekkel százszázalékos a határzár, a magyar utak technikai berendezéseit is felhasználva a rendőrök pontosan követni tudják, hogy egy, a határ közelében látott autó merre mozog az országban. A KR NNI nyomozó egységei folyamatosan figyelik azokat az utakat, amerre a csempészek a déli–keleti határ felől nyugatra tartanak. Az eredményeket mi sem bizonyítja jobban, minthogy soha ennyi embercsempész nem akadt fent a hálón, mint idén: a szeptember 17-i adatok szerint idén 22 ezer illegális bevándorlót toloncoltak ki a határrendészek az országból, 287 embercsempész ellen indult büntetőeljárás, a bíróság minden esetben elrendelte a gyanúsítottak letartóztatását, a bűncselekmény elkövetéséhez felhasznált gépjárművek elkobzását.