A magyarokat nem lehet megtörni
A málenkij robotra elhurcoltakról emlékezett meg Vincze Máté közgyűjteményekért és kulturális fejlesztésekért felelős helyettes államtitkár.
A lap úgy tudja, hogy ha a Swietelsky – amely egyébként az északi és a déli szakaszon elvégezte a feladatát – nem áll kötélnek, a középső szakaszon újra kell tendereztetni a kivitelezést. Ennek elmaradása az állomások modernizálását is akadályozhatja. Az itteni alagút- és vágányépítést eredetileg 17 hónapban határozták meg, de a vita miatt még többek között az anyagbeszerzés sem történt meg. A Világgazdaság szerint a BKV nem tartja valószínűnek, hogy ennyi idő alatt elvégezhető a munka. Az állomás-korszerűsítés megvalósítási ideje 24 hónap. Tehát maximum fél év van arra, hogy a megvalósítás újrainduljon a projekt komolyabb akadályoztatása nélkül. A gazdasági lap úgy értesült, hogy a BKV tervei szerint a középső szakasz megismételt tendereztetése után, 2021 májusában szerződik, a konkrét kivitelezés pedig – eredményes eljárás esetén – egy hónappal később veheti kezdetét.
A lehetséges veszteségek mértéke is hatalmas, hiszen a beruházás nem teljesülése miatt mintegy 11,5-23,5 milliárdos büntetésre is lehet számítani, amelyet az Európai Bizottság róhat ki a támogatási célok nem teljesülése miatt. Az M3-as rekonstrukciója 217,4 milliárd forintba kerül, ebből 172,7 milliárd közvetlen EU-s támogatás, 44,7 milliárdot pedig a központi költségvetés finanszíroz. Budapestnek összesen 5,6 milliárdba kerül a vonalfelújítás, pontosabban az ahhoz kapcsolódó akadálymentesítés. Az összeg biztosításáról még a Tarlós István vezette előző városvezetés döntött, a folyósításáról viszont csak nemrég, az augusztus 27-i ülésén határozott a Fővárosi Közgyűlés.
A Világgazdaság kereste a témában a fővárost, amely mindössze egy általános állásfoglalást küldött, amelyben az olvasható, hogy az alagút felújítására vonatkozó tendert az előző városvezetés kötötte, majd ezt módosította, és emiatt van a csúszás, illetve a Swietelsky többletigénye. A Swietelsky azt közölte, hogy a hatályos szerződésük rendelkezései értelmében nincs lehetősége nyilatkozni, a BKV pedig későbbre ígért tájékoztatást.
A málenkij robotra elhurcoltakról emlékezett meg Vincze Máté közgyűjteményekért és kulturális fejlesztésekért felelős helyettes államtitkár.
Deutsch Tamás is megszólalt a Tisza Párt elnökének újabb botránya kapcsán.
A Tisza Párt elnöke azzal hencegett, hogy megkaphatja bármelyik nőt.
Olyan szervezeti változtatások is lesznek a bíróságokon, amelyek gyorsítani fogják a működést.
Elgázolt egy embert a vonat Kecskeméten
Marco Rossi: Megvan a kulcsom a török zár feltöréséhez
Karácsonyi menü: 16 ünnepi főétel a Wellingtontól a töltött káposztáig
Akcióban a TEK Budapesten: mesterlövészek a háztetőkön a nyolcadik kerületben – megszólalt a rendőrség
Körözi a rendőrség a Házasság első látásra sztárját: kiderült, mit tett
Beszakadt a forint, ez állhat a szabadesés hátterében
Magyar Péter: Én egy jelenség, egy karakter vagyok, bárkit megkaphatok + videó
Megvan a magyar válogatott ellenfele a Nemzetek Ligája-osztályozón
Orosz légicsapás ukrán célpontok ellen: Drámai fordulat a határnál
Nagy Bandó Andrásnak elgurult a gyógyszere, elvakította az Orbán-gyűlölet
Magyarország barátja lesz Trump NATO-nagykövete
Fontos bejelentést tettek Budapesten: Bulgária és Románia január 1-jétől csatlakozhat a schengeni övezethez
A málenkij robotra elhurcoltakról emlékezett meg Vincze Máté közgyűjteményekért és kulturális fejlesztésekért felelős helyettes államtitkár.
Deutsch Tamás is megszólalt a Tisza Párt elnökének újabb botránya kapcsán.
A Tisza Párt elnöke azzal hencegett, hogy megkaphatja bármelyik nőt.
Olyan szervezeti változtatások is lesznek a bíróságokon, amelyek gyorsítani fogják a működést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.