
Ferencz Orsolya: Történelmet írunk + videó
Kapu Tibor küldetéséről nyilatkozott a Magyar Nemzetnek a miniszteri biztos.
A lap úgy tudja, hogy ha a Swietelsky – amely egyébként az északi és a déli szakaszon elvégezte a feladatát – nem áll kötélnek, a középső szakaszon újra kell tendereztetni a kivitelezést. Ennek elmaradása az állomások modernizálását is akadályozhatja. Az itteni alagút- és vágányépítést eredetileg 17 hónapban határozták meg, de a vita miatt még többek között az anyagbeszerzés sem történt meg. A Világgazdaság szerint a BKV nem tartja valószínűnek, hogy ennyi idő alatt elvégezhető a munka. Az állomás-korszerűsítés megvalósítási ideje 24 hónap. Tehát maximum fél év van arra, hogy a megvalósítás újrainduljon a projekt komolyabb akadályoztatása nélkül. A gazdasági lap úgy értesült, hogy a BKV tervei szerint a középső szakasz megismételt tendereztetése után, 2021 májusában szerződik, a konkrét kivitelezés pedig – eredményes eljárás esetén – egy hónappal később veheti kezdetét.
A lehetséges veszteségek mértéke is hatalmas, hiszen a beruházás nem teljesülése miatt mintegy 11,5-23,5 milliárdos büntetésre is lehet számítani, amelyet az Európai Bizottság róhat ki a támogatási célok nem teljesülése miatt. Az M3-as rekonstrukciója 217,4 milliárd forintba kerül, ebből 172,7 milliárd közvetlen EU-s támogatás, 44,7 milliárdot pedig a központi költségvetés finanszíroz. Budapestnek összesen 5,6 milliárdba kerül a vonalfelújítás, pontosabban az ahhoz kapcsolódó akadálymentesítés. Az összeg biztosításáról még a Tarlós István vezette előző városvezetés döntött, a folyósításáról viszont csak nemrég, az augusztus 27-i ülésén határozott a Fővárosi Közgyűlés.
A Világgazdaság kereste a témában a fővárost, amely mindössze egy általános állásfoglalást küldött, amelyben az olvasható, hogy az alagút felújítására vonatkozó tendert az előző városvezetés kötötte, majd ezt módosította, és emiatt van a csúszás, illetve a Swietelsky többletigénye. A Swietelsky azt közölte, hogy a hatályos szerződésük rendelkezései értelmében nincs lehetősége nyilatkozni, a BKV pedig későbbre ígért tájékoztatást.
Kapu Tibor küldetéséről nyilatkozott a Magyar Nemzetnek a miniszteri biztos.
A Budapesti Közműveknél sokszor az alapvető javításokra sem futja.
Megtartották az ötös lottó sorsolását.
Erősebb volt, mint tegnap.
Kapu Tibor küldetéséről nyilatkozott a Magyar Nemzetnek a miniszteri biztos.
A Budapesti Közműveknél sokszor az alapvető javításokra sem futja.
Megtartották az ötös lottó sorsolását.
Erősebb volt, mint tegnap.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.