Autómentes lesz a pesti alsó rakpart belvárosi szakasza?

Eddig még nem adott érdemben választ arra Karácsony Gergely, hogy miért titkolta el a választási kampányban azt, hogy a rakpart autómentesítése benne van a programjában. A Fidesz–KDNP budapesti frakciója szerint a főpolgármester mást mondott a kampányban és mást csinált később.

2022. 04. 19. 6:28
20210611 MN Budapest dugó illusztráció Magyar Nemzet fotó:Mirkó István Fotó: Mirkó István
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Hogy is mondta a főnöke? Hazudtunk reggel, éjjel meg este… A főpolgármester a kampányban eltitkolta az újabb autóellenes terveit, hogy azokkal ne rontsa tovább a baloldal esélyeit. Ugyanolyan, mint a főnöke, aki mást mondott a kampányban és mást csinált később – így reagált a Fidesz–KDNP budapesti frakciója Facebook-posztjában arra a Telexnek adott interjúra, amelyben Karácsony Gergely főpolgármester beismerte, hogy újabb megszorítás várhat az autósokra Budapesten:

a portálnak a főváros első embere kiemelte, hogy autómentessé tenné a pesti alsó rakpartot a Lánchídtól délre, továbbá azt is hozzátette, hogy a terv nem új, de azt a választási kampányban nem akarta bejelenteni, mert konfliktusokat szült volna.

Karácsony úgy fogalmazott, hogy nem javasolta neki senki, hogy csak utólag kommunikáljon egy 2023-ban elinduló fejlesztésről, és így azt sem tanácsolták, hogy titkolja el egyik választási ígéretét. Mint mondta, nem volt erről vita: egyszerűen szeretett volna elkerülni egy ilyen típusú konfliktust. A főpolgármester igyekezett menteni a helyzetet, és úgy fogalmazott, hogy a statisztikák szerint kevesebb dugó van Budapesten, mint 2019-ben volt, de szerinte a tények és az érvek nem számítanak a magyar belpolitikában, vélhetően ezért nem kommunikálnak erről a lakosságnak.

Karácsony később a Facebook-posztjában magyarázkodott: 

mint írja, az, hogy a pesti alsó rakpartot fokozatosan átadják a sétáló, kerékpározó, rollerező embereknek, már szerepelt a 2019-es választási programjában.

Kiemelte azt is, hogy a rakpart fejlesztése csak jövőre, az M3-as metró átadását követően folytatódik, éppen azért, hogy minél kevesebb egyidejű korlátozás nehezítse a közlekedést. Hozzátette: pontosan azért beszélnek most a rakpart jövőjéről, hogy legyen idő felkészülni a felújítás elindításáig.

Balogh Samu, a főpolgármester közlekedésfejlesztésekkel is foglalkozó kabinetfőnöke megerősítette, hogy

 folyamatban van a tervezés, összeül a részletek meghatározására az önkormányzat civil munkacsoportja, és eldöntik, hogy milyen hosszú legyen az érintett terület.

A tervezett lépésről a főpolgármester kabinetfőnöke az InfoRádiónak úgy fogalmazott: – Ez a két beruházás most véget ért, és ez azért is fontos, mert így vissza tudtuk adni az autósoknak a rakparti szakaszt, ami a 3-as metró felújítása ideje alatt már nagyobb problémát okozott a közlekedésben, mert két egymással párhuzamos útvonal korlátozását jelentette. Ez most megszűnt. A pesti alsó rakpart felújítását akkor fogjuk folytatni, amikor véget ér a 3-as metró rekonstrukciója a belvárosban. Sajtóhírek szerint Bardóczi Sándor fővárosi főtájépítész két éve már beszélt a tervekről. Azt mondta, hogy a pesti alsó rakpartot – a Szent István parktól a Bálnáig – egy hosszabb folyamat során vissza lehetne adni a városnak.

Borítókép: pesti alsó rakpart (Fotó: Mirkó István)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.