Kétéves projektet indított 2022 februárja és 2024 januárja között az Amnesty International Magyarország a hazai LMBTQ-közösség legismertebb érdekvédelmi szervezeteivel, a Háttér Társasággal, a Labrisz Leszbikus Egyesülettel és Szivárvány Misszió Alapítvánnyal együttműködve olyan befogadó iskolai és munkahelyi terek kialakítására, ahol az LMBTQ-közösséghez tartozók is biztonságban érezhetik magukat.
Mint kiderült, a Befogadó terek elnevezésű program – amelyet az Európai Bizottság Polgárok, egyenlőség, jogok és értékek programja több mint 177 ezer euróval támogat – az Európai Unió Alapjogi Ügynökségének 2019-es kutatása után látott napvilágot.
A dokumentumban hazánk kapcsán megállapították, hogy a munkakeresők 14 százaléka, a munkavállalók 24 százaléka szembesült hátrányos megkülönböztetéssel 2018-ban. A felmérésben résztvevő, LMBTQ-közösséghez tartozó válaszadók 95 százaléka pedig úgy vélte, hogy a kormány nem küzd hatékonyan a szexuális kisebbségekkel szembeni előítéletek és intolerancia ellen.
Az eredmények ismeretében a hazai LMBTQ-szervezetek elhatározták, hogy az elkövetkezendő időszakban helyzetértékelő kutatásokat fognak végezni az LMBTQ-közösséghez tartozó fiatalok iskolai és az LMBTQ-közösséghez tartozó dolgozók munkahelyi tapasztalatairól, valamint a gyermekvédelmi törvénynek az iskolai és munkahelyi toleranciaprogramokra gyakorolt hatásairól.
A helyzetértékelésen túl a tanároknak és a fiatalokkal dolgozó iskolai szakembereknek a zaklatásról szóló módszertani segédanyagokat, az iskoláknak pedig útmutatót fognak kidolgozni. A befogadó iskolai környezet kialakításáért pedig képzéseket szerveznek majd a pedagógusoknak. A Soros-szervezetek önkéntesei emellett iskolai és munkahelyi befogadást elősegítő foglalkozásokat és workshopokat terveznek, végül diákoknak és munkavállalóknak szóló e-learning tananyagokat fognak fejleszteni, széles körben terjeszteni.
A kitűzött célok elérése érdekében az LMBTQ-szervezetek a diákokat is be kívánják vonni, hogy megismertessék velük a szexuális és nemi kisebbségek elleni diszkrimináció formáit, a projekt-workshopok és iskolai tevékenységek során elsajátított technikák segítségével pedig ők is olyan alulról jövő kezdeményezéseket, akciókat szervezzenek, amelyek csökkentik a zaklatást. Az iskolásokhoz hasonlóan a munkavállalókat is a munkahelyi zaklatás és diszkrimináció leküzdéséhez szükséges tudással és eszköztárral kívánják felruházni, amelynek eredményeképpen elképzeléseik szerint elfogadóbb munkahelyi légkör jöhet létre.