Bizarr dolgok kerültek elő intim testrészekből, majd repültek a közönség felé a Rammstein énekesének önálló budapesti fellépésén + galéria

Azt gondolná, hogy 2025-ben már nem lehet fokozni a polgárpukkasztást? Till Lindemann erre csak annyit felelt kedd este az MVM Dome-ban, hogy fogjuk meg nyugodtan a sörét.

2025. 12. 03. 15:33
Fotó: Kurucz Árpád
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mi történik valakivel, ha mindent elért az életben és nincs már olyan vágya, amit ne elégített volna ki? Nyilván vannak, akik megtalálják a lelki békét, mások viszont egyre extrémebb élményeket keresnek, valószínűleg Till Lindemann pedig az utóbbi kategóriába tartozik. Alig múlt húszéves, amikor egy sikeres úszókarrierrel a háta mögött családot alapított – az első gyerekét hosszú ideig egyedül nevelte –, azaz hamar kipipálta a szülői kötelezettségeit, nagyrészt még azelőtt, hogy beindult volna a zenei karrierje. Aztán ezen a fronton mindent, sőt, annál többet elért, amiről bárki álmodozhat: a Rammsteinnel megalkotta az – Anglián kívüli – Európa legnépszerűbb metálzenekarát, eladott 25 millió lemezt, mindenütt telt házas stadionokban lép fel, sikeres a szólókarrierje, elismert költő, a világ a lábai előtt hever és ezzel élt is, nem vetette meg az élvezeteket. Valószínűleg a kábítószereket sem, de az nem titok, hogy szexfüggő, az pedig épp olyan, mint a legtöbb addikció: egyre több kell a kielégüléshez és nyilván a hagyományos formája hamar unalmassá válik, ha valaki hatalmas merőkanállal merít belőle, a szélsőséges fantáziát pedig előszeretettel osztja meg a dalaiban, a koncerteken pedig illusztrálja is azokat bizarr performanszokkal.

Till Lindemann
Egy ritka konszolidált pillanat Till Lindemann koncertjén (Fotó: Kurucz Árpád)

Persze nem látok bele a fejébe, egyébként sem az a híresség, aki a közösségi médiában megosztaná a privát életét és közel engedné magához a rajongóit, hanem csak az imázsának az építésére használja, épp oly elérhetetlen személyiség, mint amennyire az összes sztár az volt az internet előtti korszakban. Így csak abból tudok kiindulni, amit ő maga mutat magából és nem véletlen, hogy szinte példátlan módon a budapesti fellépésén csak tizennyolc éven felüliek vehettek részt.

De mielőtt rátérnék, mi mindennel is szolgált erre rá, jöjjön az a rész, ami általában senkit nem érdekel: az előzenekar. Küldetéstudatomnak érzem, hogy mindig megnézzem az összes fellépőt, számos kedvencemet így ismertem meg, a többség azonban csak a főattrakcióra érkezik, ami hiba, az Aesthetic Perfection simán az év egyik legkellemesebb meglepetése volt. Az osztrák-amerikai formáció számaiban deathcore-os halálhörgés, Marilyn Manson-os elfojtott rekedtes hangzás, szintipopos elektronika és jamaicai dallamokat idéző nyárias reggae vegyül – és ezek a szélsőségesen ellentétes elemek egyetlen dalon belül is váltakoznak olykor, mégis tökéletes egységet alkotnak. Bámulatos volt, bármikor beneveznék egy önálló fellépésükre ezután.

Sok előadót kifejezetten zavar, hogy manapság sokan a telefonjuk kameráján keresztül nézik a koncerteket, az Iron Maiden szép szóval kérte meg a közönséget, hogy mellőzzék a mobiltelefont – süket fülekre is találtak legutóbb Budapesten –, a Tool kevésbé megengedő, és a biztonságiak kiteszik a szűrét annak, aki egyáltalán a kijelzőre rápillant. Ha nem is ezzel a szándékkal, de Till Lindemann megoldotta, hogy ne posztoljunk Instagram-történeteket gondolkodás nélkül, a kivetítőn újra és újra pornográf felvételeket tűntek fel, ami miatt simán kitiltanak a közösségi oldalakról, ráadásul nem a Playboy szebb napjait idéző, már-már művészi aktokról volt szó, hanem olyan felvételekről, amit csak az internet rejtett zugaiban találhatunk.

Till Lindemann koncertjén a halakat nem dobják vissza a vízbe 

És nemcsak videók formájában illusztrálták a szexualitás nem épp hétköznapi formáit. A sötét, bizarr hangulatot nem kevés iróniával oldotta, így sokszor megkérdőjeleztem magamban, mit is látok pontosan. 

Annak ellenére, hogy a dobosuk oldalt ült a közönségnek és láttam, hogy tangát visel, illetve a melltartója valóban tart valamit, nem voltam biztos benne, hogy nő, egészen addig, amíg ki nem sétált előre, hogy a nemi szervéből óvszereket húzzon elő, amiket aztán a közönség közé dobott. Az este legszürreálisabb pontján pedig Till Lindemann szintén – látszólag – az alsóneműs dobos intim testrészéből halakat ráncigált ki, amelyek ugyancsak a rajongók között végezték.

 Sok száz és nem kevés elborult nemzetközi koncerten voltam már, láttam a Gwart művért locsolni a nézőkre, de ilyen show-elemet soha.

Ahogyan a Rammstein a pirotechnikát járatja csúcsra, úgy az énekes szólóban a polgárpukkasztó pillanatok sorából épít hasonlóképpen profin levezényelt show-t. A zene szinte mellékes, Till Lindemann hangjával a legunalmasabb dal is dinamikus katonai indulóvá változna. Viszont ha a számok nem olyan elképesztően innovatívak, mint az anyazenekarának a slágerei, épp elég lendületesek és fülbemászóak ahhoz, hogy másfél órán keresztül sodródni lehessen velük. Legalábbis amikor nem lepnek meg közben olyan pillanatokkal, amelyektől könnyen cigányútra megy a sör.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.