Drágulhat és ritkulhat a pécsi tömegközlekedés

A baranyai megyeszékhelyen a jegyárak már most is a fővárosival vetekszenek, és további drágulás jöhet a pécsi buszos cégnél. A helyi Fidesz szerint inkább a városi propagandacégtől kellene átcsoportosítani forrásokat a Tüke Busz megmentésére, de a baloldali városvezetés ezt nem hajlandó meglépni.

Vizvári Soma
2022. 06. 18. 7:50
20210906 Pécs Autóbusz forgalom a belvárosban a Rákóczi úton, illusztráció. Fotó: Laufer László ll Dunántúli Napló Fotó: Laufer László
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ősztől drágulhat a pécsi tömegközlekedés, és járatcsökkentésre is lehet számítani– derül ki a Bama baranyai hírportál tudósításából. 

Ezekre az intézkedésekre a Tüke Busz városi cég vezetője tett javaslatot nemrég a városházán tartott beszámolójában egy hangfelvétel tanúsága szerint. Bánkuti István úgy vélekedett, másképp komoly gondok lehetnek a cégnél szeptembertől.

A buszvezetők jelentős része idős, a fiataloknak pedig nem tudnak vonzó ajánlatot tenni, már jelenleg sincs elegendő sofőr a cégnél. A túlórakereteket szinte teljesen kimerítették.


Bánkuti hangsúlyozta, az általa felsorolt problémákat sokszor jelezte a városvezetésnek, köztük Ruzsa Csaba (MSZP) gazdasági alpolgármesternek. Hozzátette: a fő gond, hogy tudomása szerint nem állnak rendelkezésre források a buszvezetők bérének rendezésére.
Forrásokhoz kell juttatni a céget, amire tettünk is javaslatot például a keddi közgyűlésen. Egy 85 millió forintos gyorssegélyhez átcsoportosítást kértünk, az összeget a városi propagandacégtől és a polgármester saját reprezentációs keretéből lehetett volna elvonni, de erre nemet mondott a baloldal, ahogyan más, szintén a tömegközlekedést érintő indítványunkra is nemet mondtak – jelentette ki Csizmadia Péter, a pécsi Fidesz frakcióvezetője.
Arra, hogy a buszvezetők előbb-utóbb tömegesen hagyják el a céget a rossz bérek miatt, a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet elnöke már egy évvel ezelőtt figyelmeztetett a Bamának nyilatkozva. 

Dobi István hozzátette: felháborító, hogy az önkormányzat nem rendezi egy ilyen fontos szolgáltatásán a béreket, de kifizet a saját cégvezetőinek többmilliós prémiumokat.
A városvezetés egyébként nemrég új pályázatot írt ki a Tüke Busz vezetőjének helyére. 

A Fidesz helyi frakcióvezetője ezzel kapcsolatban lapunknak azt mondta: ebből is arra lehet következtetni, hogy valóban drágulás és járatcsökkentés jöhet, a baloldali városvezetés pedig Bánkuti Istvánnal akarja elvitetni a balhét.
A baranyai megyeszékhelyen egy menetjegy már most is annyiba kerül, mint a fővárosban egy vonaljegy, a tanulói havi bérlet pedig még 450 forinttal többe, mint a budapesti fiataloknak.

MISKOLCI JÁRATCSÖKKENTÉS
Itt az újabb baloldali ámokfutás eredménye: 21 buszvonal járatszámát csökkentették, illetve alakították át, és teljesen megszüntették a 2-es villamost a nyári szünetben Miskolcon – tudatta pénteken közleményben Hollósy András, a Fidesz–KDNP helyi frakciószóvivője. Emlékeztetett arra, hogy az elmúlt két és fél évben már több mint ötvenszer módosítottak a városi menetrenden.

 

Borítókép: Autóbusz-forgalom a pécsi belvárosban (Fotó: Laufer László)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.