Bővül a fizetős parkolózónák területe Budapesten

Négy újabb budapesti kerület vezet be fizetős parkolást a Hős utcától a Rózsadombon túl – közli a Napi.hu. Mint írják, egyelőre nem jelentették be a kerületek, hogy ezeken a helyeken fizetni kell, sőt a fővárosi önkormányzat új parkolási rendszert bemutató térképén sem szerepelnek.

Forrás: Napi.hu2022. 08. 10. 10:16
null
Parkolóóra Illsuztráció. 20200701 Budapest Foto Bach Máte Magyar Nemzet Fotó: Bach Máté
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Teljesen átalakítja a parkolási rendszert a fővárosi önkormányzat 2022. szeptember 5-től – hívta fel a figyelmet a Napi.hu. 

Az autósoknak újdonság lesz helyenként a 600 forintos óradíj, vagy az, hogy néhol este 10 óráig is fizetni kell a parkolásért, de az igazán nagy változás a parkolóövezetek területében lesz. Budán a II. és a XI. kerület, Pesten pedig Kőbánya és Zugló is kiterjeszti a fizetős parkolóövezetét

 – a Budapest.hu oldalon korábban megjelent egy színes térkép a szeptembertől érvényes parkolási zónákról, de például az újbudai, újonnan fizetőssé vált területek nem szerepelnek rajta, ahogy a többi sem. Az is félrevezető lehet a térképen, hogy a XII. kerületben csak B és C zónát jelölnek, de – mint azt a hegyvidéki parkolást üzemeltető Fáber Kft.-től megtudta a lap – lesz A zóna is a kerületben. Az A zónás parkolóhelyeken este 10 óráig kell fizetni, és 600 forint az óradíj, ami jelentősen eltér a jelenleg a XII. kerületben megszokott parkolási rendtől. A Napi. hu cikkéből kiderült az is: több kerületben sérelmezik a lakók, hogy P+R-nek használják a házuk előtti területet, de van, ahol a fővárosi önkormányzat nem enged fizetős zónát létesíteni. A lap kerületenként utánajárt, mire számíthatnak az autósok.

Kedvezőtlen változások

  • a II. kerületben november elsejétől bővülhet a fizetős övezet. A polgármesteri hivatal parkolási osztályának vezetője, Nagy Zsuzsanna a lapnak elmondta, hogy Pasaréten a Szilágyi Erzsébet fasor–Lotz Károly utca–Pasaréti út–Gábor Áron utca által határolt területen kell majd fizetni a parkolásért, illetve a Rózsadombtól kívülre eső részen a Gábor Áron utca–Pusztaszeri út–Alsó Zöldmáli út lesz az új határvonal. A zónát hasonló szélességben szeretnék kiterjeszteni, mint a szomszédos Óbudán, ezért a Szépvölgyi út 52–66. előtti terület is a bővítés része lesz.
  • A II. kerületi önkormányzat a C, tehát a 300 forintos zónába javasolja az újonnan fizetőssé vált területeket, olcsóbb zóna létesítését nem tervezik. Az új rendelet szerint pedig a parkolás már reggel 8 órától fizetőssé válik, a kerületben jelenleg érvényes szabályoknál fél órával korábban.

Hozzátették: A II. kerület szeptemberben terjeszti be a fenti terveit a közgyűlés elé, a bevezetés időpontja tehát rajtuk múlik.

  • Óbudán a jelenlegi 350 forintos parkolási zónákban 450 forintot kell fizetni szeptember 5-től, azokban az övezetekben pedig, ahol most 265, vagy 175 forint egy óra parkolás, 300 forint lesz. A jelenlegi 175 forintos zónákban még korlátlan ideig ott lehet hagyni az autót, de szeptembertől ez is változik: három óra lesz a maximális parkolási idő. Az Óbudára látogatók megszokhatták, hogy a jelenlegi 350 forintos zónákban este 6-ig kell fizetni a parkolásért, ez változik este 8 órára. Új területet nem szeretnének bevonni a fizetős övezetbe a III. kerületben – mondta el a Napi.hu-nak Óbuda-Békásmegyer önkormányzata.

 

  • Az újbudaiaknak ez idáig ingyenes volt a parkolás, azonban júliustól a Műegyetem környéke és az Infopark, augusztustól pedig a Bartók Béla út és a Karolina út környéke is fizetős zónává alakul. Decembertől a kelenföldi vasútállomás környékén is bővítik ezt a területet: itt az Őrmezőt is beleértve szintén megszűnik az ingyenparkolás lehetősége a P+R parkolókon kívül. 

A Műegyetem környéke, a Bartók Béla út és a Karolina út környéke, valamint a Gellérthegy környékén fekvő területek a B és C zónába tartoznak majd: a B zónás területeken már a 18 és 20 óra között is fizetni kell a parkolásért. Az Infopark környéke, valamint Kelenföld és Őrmező a D zónába tartozik majd: ezeken a területeken korlátlan ideig ott lehet hagyni az autót, 8 és 18 óra között 200 forintos óradíjért – mondta az Újbudai Parkolásüzemeltető Nonprofit Kft. a lapnak.

Célt értek a dühös lakók

Az angyalföldiek és az oda látogatók már több mint négy éve megszokhatták, hogy a kerület összes parkolóhelye fizetős. A konfliktust inkább az okozza, hogy az ott lakók még így sem tudnak leparkolni a saját házuk elé, ezért a legtelítettebb helyeken az önkormányzat kizárólagos lakossági parkolóhelyeket alakított ki. Az újlipótvárosi parkolóhelyek harminc százalékán, körülbelül 1900 helyen mindennap 18 és 7 óra között csak a lakossági parkolási engedéllyel rendelkezők tehetik le az autót. Reggel 7 és 18 óra itt is leparkolhatja bárki az autóját, ez azonban csak az első órában lesz olcsó mulatság – fogalmazott a változásokról a lap. 

Szeptembertől ugyanis Újlipótváros is A zónás lesz: 8 és 18 óra között 600 forintot kell fizetni óránként.

A többi, szintén sűrűn lakott területre annak fényében fogják megvizsgálni a kizárólagos lakossági parkolás lehetőségét, hogy az augusztus 1-jétől bevezetett újlipótvárosi rendszer beváltja-e a hozzá fűzött reményeket – mondta a Napi.hu-nak a XIII. kerületi közszolgáltató Zrt.

De mint megtudták: hamarosan Zuglóban is kiterjeszthetik a szinte a kerület széléig a fizetős parkolást. Az Örs Vezér terénél már most 265 forintba kerül ott hagyni az autót, emiatt pedig a Pillangó parkot és környékét használják P+R parkolóként az átutazók, amiből az ott lakóknak már elegük van. Ezért a zuglói önkormányzat a Fogarasi út–Nagy Lajos király útja–Kerepesi út által bezárt háromszög területét teljesen fizetőssé teszi ősztől: ők már a Fővárosi Közgyűlés jóváhagyását is megkapták ehhez, a bevezetés időpontját azonban nem közölték.

A zuglói zóna belső része a B típusba tartozik majd, tehát reggel 8-tól este 8-ig kell számolni a 450 forintos óradíjjal. A külső rész – beleértve az Örs vezér terét és a Fogarasi út–Nagy Lajos király útja–Kerepesi út környékét – az olcsóbb, C zóna lesz, ott 8 és 18 óra között 300 forintot kell fizetni óránként.

A zuglói kerületvezetés arra készül, hogy az új zóna hatására a Vezér utca és a Rákos-patak környékére torlódik a sok parkoló autó, az ott élők pedig szintén nyomást fognak gyakorolni az önkormányzatra, és később kiterjesztik a fizetős parkolózónát. A zuglói önkormányzat már most szorgalmazza a fizetős parkolás bevezetését a Vezér utcánál és a Rákos-patak környékén is, de ezt még nem beszélték meg a Fővárosi Közgyűléssel – ismertették információik alapján.

 

Továbbmentek volna

A fizetős parkolóövezet leglátványosabb terjeszkedése a kőbányai autósokat érinti. A X. kerületben eddig csak a Gyakorló utcai lakótelep környékén és a Üllői út melletti lakótelepnél kellett fizetni két kisebb területen. A kőbányai alpolgármester, Mustó Géza azonban a Napi.hu-nak elmondta, hogy fizetős lesz

– a Kőrösi Csoma Sándor út mentén több terület,

– a Bajcsy-Zsilinszky kórház tágabb környezete,

– a teljes Gyárdűlő (az Üllői út, a Népliget mellett futó vasútvonal, a Kőbányai út és a Száva utca által határolt terület)

és a Laposdűlő teljes területe (a Hungária körút–Kőbányai út–Pongrácz út háromszögben mindenhol, beleértve a Hős utcát is.)

A kőbányai önkormányzat ennél is továbbment volna, de a Gyömrői út mentén nem jelölhetett ki fizetős parkolózónákat. A kerület vezetése szerint a Bosch és a Richter fejlesztései a környéken, valamint a kőbánya-kispesti metró- és vasútállomás forgalma miatt kellene fizetnie az oda parkoló autósoknak, de hiába panaszkodtak sokan a környéken élők közül, ott továbbra is ingyenes.

Az Üllői út mentén fekvő parkolási zónában jelenleg 175 forintot kell fizetni óránként, szeptembertől 200 forintra módosul az óradíj. 

Borítókép: Illusztráció. (Fotó: Bach Máté)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.