Dollárbaloldal: kulcsszerepben a DK-közeli álhírportál

Néhány hónapja még csupán azt lehetett tudni, hogy a Bajnai Gordon nevével fémjelzett DatAdat-cégcsoport és a DK-közeli, EzaLényeg című álhírportált kiadó Oraculum 2020 Kft. könyvelését egy eldugott borsodi településen ugyanaz a személy, bizonyos Tóth Józsefné végzi. A nemzetbiztonsági bizottság által nyilvánosságra hozott részjelentéseknek köszönhetően ma már az is köztudott, hogy a szóban forgó társaságok az Amerikából és a Svájcból a baloldalhoz érkező milliárdos kampánytámogatások meghatározó állomásai.

Munkatársunktól
2023. 02. 11. 6:30
20220305 Hajdúböszörmény Márki-Zay Péter, ellenzéki miniszterelnök-jelölt Hajdúböszörményben tartott lakossági fórumot Fotó: Mirkó István (MI) Magyar Nemzet Fotó: Mirkó István
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Még tavaly októberben jelentek meg a költségvetési csalás ügyében eljáró nyomozók Szegin, mivel kiderült, hogy a Bajnai Gordon volt kormányfő és korábbi titokminisztere, Ficsor Ádám érdekeltségébe tartozó, a baloldal kampányát bonyolító DatAdat könyvelése ezen a településen lelhető fel. A cégadatok szerint a könyvelői teendőket egy igazi baloldali bizalmi, Tóth Józsefné végzi. Rövid kutakodás után ugyanis megtudtuk, hogy a hölgy egyebek mellett a DK-közeli EzaLényeg kiadójánál, az Oraculum 2020 Kft.-nél is hasonló feladatokat lát el, így feltehetően ennek a társaságnak az iratai is a borsodi kistelepülésen lapulnak. 

A cég annak a Páva Zoltánnak az érdekeltségébe tartozik, aki a volt szocialista honatya és egykori komlói polgármester fia.

Páva a Gyurcsány-kormány idején az MSZP, a szocialista frakció és a kabinet közötti kapcsolattartás koordinációjáért felelt. Az EzaLényeget 2019-ben hozták létre, és már komoly szerepet vállalt a baloldal önkormányzati kampányában, fő profilja a kormányellenes lejárató anyagok terjesztése a közösségi médiában. Páva egyébként ügyvezetője az Eagle Eye-Marketing Kft.-nek, amely rendszeresen dolgozott a Demokratikus Koalíció parlamenti frakciójának.

A Nemzeti Információs Központ (NIK) tavaly novemberi, valamint idén januári részjelentéséből azonban kiderült, hogy a DatAdatot és az Oraculumot Tóth Józsefné személyén túl az is összeköti, hogy mindkét társaság jelentős mértékben részesedett a baloldalhoz Amerikából és Svájcból áramló kampánymilliárdokból. A nemzetbiztonsági vizsgálat feltárta, hogy összesen négymilliárd forint érkezett Magyarországra, egyrészt a Bajnai Gordon és Karácsony Gergely volt tanácsadója által vezetett Action for Democracytól (AD), másrészt egy meg nem nevezett svájci alapítványtól. Az AD mintegy 3,17 milliárd forinttal, a svájci szervezet pedig 887 millióval támogatta a magyar baloldalt. A svájci utalások kivétel nélkül az Oraculumnál kötöttek ki, de Páváék további több mint egymilliárd forintot kaptak az Action for Democracy nevű szervezettől, amely 1,85 milliárdot utalt a Márki-Zay Péter-féle Mindenki Magyarországa Mozgalom (MMM) számlájára is. Igaz, az összeg nagy része, 1,4 milliárd a DatAdatnál kötött ki.

Az szinte bizonyos, hogy az Oraculum is dolgoztatott a DatAdattal, hiszen Páváék több mint 320 millió forintot fizettek Bajnaiéknak különböző szolgáltatásokért cserébe.

A NIK a beérkező források és a továbbutalások nagyságrendje alapján megállapította, hogy az MMM mellett a DatAdat és az Oraculum voltak a külföldről érkező támogatások koordinátorai. A vizsgálat azt valószínűsítette, hogy a pénzeket a magyar választók véleményének, illetve a választások eredményének a befolyásolására használták fel.

Azt pedig, hogy ez miként történt, jól mutatják azok az adatok, amelyek az EzaLényeg facebookos költéseit tartalmazzák. Ezek szerint ugyanis Páváék 2019. márciustól 2023. február 10-ig több mint 231 millió forintot költöttek nagyjából 20 ezer Facebook-hirdetésre. Igencsak beszédes, hogy ebből az összegből 208 millió a kampány idejére esett. Csak viszonyításképpen, az elmúlt héten a facebookos költésük még a tízezer forintot sem érte el. Az adatokat vizsgálva elmondható, hogy jellemzően néhány ezer vagy néhány tízezer forintot adnak ki egy-egy hirdetésre, de az áprilisi választás előtt a több százezer forinttal megfinanszírozott, rágalmakkal teli tartalmak sem mentek ritkaságszámba.

Egyértelműen hazugság volt tehát az a Márki-Zay Péter által számos alkalommal megfogalmazott állítás, amely szerint a külföldről érkező pénzeket nem politikai, hanem kultúraváltó kampányra fordították. 

A kampány idején milliárdokat elégető Oraculum – kiegészülve a DatAdattal – vegytiszta baloldali politikai akciót hajtott végre. Az Amerikából és a Svájcból érkező pénzek nagy része ugyanis lejárató propaganda előállítására, illetve targetált hirdetésekre ment el.

Borítókép: Márki-Zay Péter (Fotó: Mirkó István)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.