„A járművezetői létszámhiány jelenleg mindegyik szolgáltatót érinti, ezért esetenként előfordulhatnak járatkimaradások” – ismerte el lapunknak a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az esetenkénti járatkimaradásokat.
A sofőrhiány okozta járatkimaradások miatt érezhetik úgy a közösségi közlekedést használók, hogy ritkította a járatait a fővárosi cég.
A járatritkítást határozottan cáfolta a BKK, ám vannak olyan útvonalak, ahol két járat helyett már csak egy jár. Ilyen a 9-es busz vonala, ahol eddig a 109-es busz is járt. Az utóbbit megszüntette a BKK, de a 9-es busz követési távolságát sűrítették.
A Világgazdaság közlekedésszakmai forrásokból úgy értesült, hogy tavaly négyszeresére nőtt az autóbuszos menetkimaradások száma a BKV-nál. 2021-ben még húszezer körüli menetkimaradást regisztráltak ebben az állományban, ugyanez 2022-re nyolcvanezer fölé szökött.
A lap szerint ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy tavaly nyolcvanezer alkalommal várták hiába az utasok a megállókban a buszt vagy a trolit. A nyolcvanezer körüli kieső buszjárat többéves csúcs, 2017 óta messze a legrosszabb adat.
Hiába javult a BKV buszflottája azáltal, hogy 135 új autóbusz érkezett a közlekedési társasághoz, valamint folyamatosan érkeznek az új önjáró trolibuszok is, jelen állás szerint nincs, aki vezesse azokat, ezáltal a BKK nem tudja tartani a menetrendet sem. A metrófelújítás következtében talán valamennyivel javulni fog a helyzet, a metrópótló buszok sofőrjei visszatérhetnek a számozott buszvonalakra.
Borítókép: BKK busz (Fotó: Havran Zoltán)