Legyen száz év múlva is zöld a tavasz Budapesten: kezdeményeztük a Városliget örökségvédelmét
− írta legújabb Facebook-posztjában a főpolgármester. Karácsony Gergely kiemelkedő alkotásnak nevezte a Városligetet, amelynek szerinte védelem jár, értő gondoskodás és érzékeny fejlesztés. Emlékeztetett, hogy ez volt az első igazi városi közpark a világon, amely a város területén, a városi polgárok kívánságára és részben közadakozásból épült, a kor egyik kiváló tájépítészének tervei alapján.
„Elkötelezettek vagyunk a történeti értékek és a zöldfelületek védelme iránt, ezért különösen fontos, hogy Budapest – és egyben Magyarország – első közparkja védelmet, történeti kerti státust kapjon. Erre ad lehetőséget a kulturális örökségvédelemről szóló törvény, amely lehetőséget adott arra, hogy a kezdeményezést beadjuk”
− hangsúlyozta Karácsony Gergely.
Ismert, hogy a főpolgármester régóta ágál a Liget-projekt ellen. A balliberális városvezető korábban még polgári engedetlenségre is buzdított, amikor úgy fogalmazott: „Rendkívül békés embernek tartom magam, de ha a jogszerűtlen engedély birtokában megindul az építkezés, akkor, ha kell, a saját testemmel fogom megvédeni a Városligetet, és erre buzdítok majd minden budapestit”.
Emlékezetes, hogy tavaly a Fővárosi Közgyűlésben heves vitát váltott ki Karácsony Gergely nyilatkozata, amelyben a felépült Magyar Zene Házára célozva úgy fogalmazott:
A XXI. században egy parkban építkezni olyan, mint belepisilni a szenteltvíztartóba egy templomban, ami talán belefér, csak tönkreteszi azt, amiért ott vagyunk.
Karácsonyt bocsánatkérésre szólította fel Láng Zsolt, akkor a fővárosi Fidesz–KDNP frakcióvezetője. – Ez a mondat minimum egy bocsánatkérést megérdemel, mert ekkora bunkóságot mondani Budapest főpolgármestereként, ilyenre nem volt példa 1990 óta – jelentette ki akkori felszólalásában Láng Zsolt.
Ugyancsak bocsánatkérésre szólította fel Karácsonyt Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára. Szerinte „józan ésszel fel nem fogható, hogy valakinek hogy jut eszébe egyáltalán ilyen, miért pont egyházi szimbólumokkal köti össze vulgáris gondolatait, és miért mondja azt, hogy egy ilyen cselekedet »végül is belefér«”.