„Ez igen! Tud ez az ember, ha akar! Én jó pár hónapja megírtam neki, honnan tud beszerezni fekvőrendőröket. Erre letiltott! Nem baj! Most nem gyorshajtók, hanem szlalomversenyek lesznek!” – írta az egyik kommentelő az ordioldal.hu közösségi oldalán. Az érdi lakos arra a hírre reagált, hogy Csőzik László baloldali polgármester a közelmúltban forgalomcsillapító virágládákat helyeztetett ki a saját háza elé. Egy másik lakó arról számolt be, olyan, mintha egy autópálya mellett lakna a 30-as sebességkorlátozás ellenére.
Megtudtuk: a Vadlúd utcai csomópont felújítása miatt az önkormányzat a kis utcákba terelte a forgalmat, és totális káosz van forgalomcsillapítás nélkül. Így a lakóövezetben a gyorshajtás mindennapos probléma lett Érden. A forgalomcsillapító virágládák azt mutatják: a polgármester a saját bőrén érzékeli a kialakult súlyos helyzetet.
Két napja a baloldali polgármester bejegyzést tett közzé, amelyben felhívta a figyelmet a Riminyáki úti balesetveszélyre. Mint írta: „Két nap alatt négy baleset is történt az úton. Hogy a hőség vagy a főút csalogató lejtése okozta a gyorshajtásokat, nehéz megmondani.”
Az érdi önkormányzat a megkeresésünkre megerősítette: forgalomlassító ládákat mindössze két utcában helyeztek ki. Ebből az egyik a polgármester utcájában valósult meg. Fekvőrendőrök építéséről nem tett említést az önkormányzat.
A kommunikációs vezető elismerte, hogy Csőzik László utcáján kívül mindössze 13 érdi utcában történt forgalomcsillapító intézkedés az elmúlt négy év során, főleg egyirányúsítással, illetve három lámpás kereszteződést is létrehoztak.
– Ebben az önkormányzati ciklusban Érden saját hatáskörünkben 14 utcában telepítettünk valamilyen forgalomcsillapító eszközt vagy éltünk a forgalmi rend megváltoztatásának lehetőségével KRESZ-táblák kihelyezésével – tájékoztatta lapunkat az önkormányzat kommunikációs vezetője.
Ez azt jelenti, hogy a baloldali városvezetés évente kevesebb mint négy utcában lépett a közlekedés biztonságosabbá tétele érdekében a közel 75 ezer fős Érden.
Arra a kérdésünkre, hogy milyen forgalomcsillapító eszközök telepítését tervezik még a városban és mikorra, a kommunikációs felelős nem válaszolt. Helyette felsorolta a jórészt még az előző, fideszes városvezetés és a kormány együttműködésének köszönhető, a Modern városok programban megvalósult vagy tervezett útépítéseket.
Mint ismert: Érd már négy éve megkapta a pénzt a balesetveszélyes Riminyáki út felújítására, mégse kezdték meg a munkát, holott a forrás a város bankszámláján volt.
Az Érdioldal.hu emlékeztetett: az út átépítésének tervezését még a fideszes városvezetés indította el 2016-ban.
Csőzik László 2020 januárjában azt ígérte, hogy annak az évnek a tavaszán megkezdik a balesetveszélyessé vált csomópont felújítását. Bár a munkálatok megkezdéséről szóló táblák is kint álltak már, érthetetlen módon mégsem történt semmi. Csőzik nagy nyilvánosság előtt és a város közgyűlése előtt is kijelentette, hogy megvan a munkákra a pénz, és a Puhi Tárnok Kft.-vel már megkötött kivitelezési szerződések is vannak a Riminyáki út – Gellért utca és a Felső utca – Karolina utca csomópontok átépítésére.
„Később kiderült, hogy a megkötött szerződést Csőzikék egyszerűen felmondták” – hangsúlyozta a helyi internetes lap. Hozzátették: a Riminyáki felújításáról szóló szerződés megkötése óta négy év telt el, az átépítésről szóló tájékoztató tábla kihelyezésén kívül egy kapavágás sem történt a területen.
Az önkormányzat a lapunknak küldött válaszlevelében kitért arra, hogy továbbra is tervben van a balesetveszélyes út felújítása. Ha ez a közeljövőben nem történik meg, akkor vissza kell fizetniük a kormánynak a támogatást.
Borítókép: Forgalomcsillapítás a polgármester háza előtt (Forrás: Érdioldal.hu)