– A Nemzeti Digitális Állampolgárság Program célja, hogy 2026-ra az állampolgárok szinte minden közigazgatást érintő ügyet képesek legyenek online, elsősorban hordozható eszközökön intézni – mondta György István, a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára a Lechner Tudásközpont konzorciumvezetésével megvalósított, az állampolgári ügyintézés lehetőségeinek szélesítését célzó projekt zárórendezvényén.
Az államtitkár szerint a 7,1 milliárd forintos fejlesztés kívülről nem feltétlenül látványos, ugyanakkor a közigazgatási szakrendszer működése, teljesítőképessége és minősége, valamint a felhasználói élmény szempontjából nélkülözhetetlen.
Kiemelte: bízik benne, hogy a fejlesztések egyenként és összességükben is hozzájárulhatnak ahhoz, hogy modern, versenyképes közigazgatás szolgálja az embereket a jövőben is, ami „nem bonyolítja” az ügyeket.
A cél az, hogy az embereknek a lehető legkevesebb tennivalójuk legyen az állam szerveivel, és amit csak lehet, azt az állami gépezet immár digitalizált fogaskerekei automatikusan és proaktívan végezzék el.
Ha pedig szükséges az interakció a közigazgatási szervek és az emberek között, akkor azt kényelmesen, egyszerűen, gyorsan, és lehetőség szerint személyes megjelenés nélkül, okoseszközön is el tudják intézni – fogalmazott György István.