„Reptérvásárlásra van pénz, kormányzásra meg nincs” – fogalmazott Gyurcsány Ferenc közösségi oldalán, reagálva arra, hogy a magyar állam vételi ajánlatot tett a Budapest Airportra.
Mint arról a Magyar Nemzet is beszámolt, Magyarország hivatalos vételi ajánlatot tett a Budapest Airport többségi, 51 százalékos tulajdonrészének megvásárlására. A tárgyalási folyamat ugyan nincs abban a stádiumban, hogy a ferihegyi repülőtér tulajdonosai elfogadhatták volna a kínált összeget, azonban a döntés megszületett, hogy további tárgyalásokat kezdeményeznek immáron a vételi ajánlatról. Azt, hogy a fennmaradó 49 százalékot ki szerzi meg, egyelőre nem tudni, de egy egyes források szerint egy másik reptéri operátor pályázna rá.
A DK politikusa közösségi oldalán arról is írt, hogy a jelenlegi, jobboldali vezetésnek nincs tehetsége a kormányzáshoz.
A volt miniszterelnök bizonyára már elfelejtette, hogy a Budapest Airportot a baloldali kormányzat adta el 2005-ben, az ő országlása idején. Az elhibázott privatizáció óriási károkat okozott Magyarországnak.
A 75 évre megkötött koncessziós szerződés ugyanis rendkívül erős védelmet biztosított a külföldi befektetőknek. A repülőtéri szolgáltatásokból származó szinte minden bevétel és jövedelem az új tulajdonosokat illeti meg. A magyar érdekekkel ellentétes megállapodás szerint az állam mindössze az árbevétel fél százalékát kitevő éves vagyonkezelési díjban részesülhet. A tulajdonos által végrehajtott repülőtéri fejlesztések finanszírozási kamatterhe miatt gyakran ebből sem látott egy fillért sem a hazai költségvetés.
A többségi részvénycsomag tulajdonosának az értékesítési tervei miatt nem jártak sikerrel a nagyobb tulajdonrész megszerzésére irányuló kormányzati tervek 2010 után. A vagyon további leértékelődésének az elkerülésére az állam 2011-ben lehívta az akkor még meglévő, 25 százalék plusz egy szavazatnyi részvénycsomagra vonatkozó eladási opciót.
A Budapest Airportnak jelenleg három külföldi tulajdonosa van: egy szingapúri állami befektetési alap, egy kanadai nyugdíjalap és egy reptereket működtető, szintén kanadai cég.