Új szakaszba lép a győri vasútvonal felújítása, októberben jön a teljes vágányzár

A MÁV megkezdte a felkészülést a győri vasútvonal felújításának második ütemére. A cégcsoport szerint az érintett vonalszakaszon nagyobb problémák nélkül sikerül napi 30-40 ezer utas megfelelő utazásáról gondoskodni. Csaknem negyven pótlóbuszt csoportosítottak át erre a szakaszra, a Volánbusz pedig az ország minden részéből hetven buszvezetőt vezényelt át a feladatra.

Forrás: Kisalföld2023. 09. 24. 9:16
Budapest, 2016. május 22. A MÁV Start Zrt. személyszállító vonatai várják forgalomba indulásukat a Déli pályaudvarhoz tartozó rendezõ és mûszaki pályaudvaron, a fõváros I. kerületében, a Gyõri út és a Mészáros utca közötti pályaszakaszon. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi igényért a fotó készítõje közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt. Fotó: Jászai Csaba
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megkezdődött a felkészülés az 1-es (győri) vasúti fővonal vágányfelújításának második ütemére, a teljes vágányzárra – írja a Kisalföld.

Október 27-től három héten át Biatorbágy és Szárliget között mindkét vágányon szünetel majd a vasúti forgalom.

A három hónapra tervezett felújítás, amelynek első üteme hétfőn kezdődött meg az egyik vágány lezárásával, a közlemény szerint az ütemterv szerint halad, a MÁV és a Volánbusz szoros koordinációjának köszönhetően mostanra kiszámíthatóbb a vonatforgalom és a buszpótlás.

A cégcsoport szerint az érintett vonalszakaszon nagyobb problémák nélkül sikerül napi 30-40 ezer utas megfelelő utazásáról gondoskodni, és cáfolták a zsúfolt járatokról, kényelmetlen utazásokról és kaotikus állapotokról szóló információkat.

A vállalatcsoport szakemberei folyamatosan gyűjtik, elemzik az első ütem utasforgalmi és menetrendi tapasztalatait, és a lehetőségekhez mérten „beavatkozásokat végeznek” a győri fővonal közlekedésében. Egy ilyen nagy volumenű pótlás kezdeténél óhatatlanul előfordulnak fennakadások, amelyek miatt elnézést kérnek azoktól, akiket kellemetlenség ért. Kiemelték: az október 27-én kezdődő második ütem a mostaninál is több változást fog hozni az utazásban, ezért a közlekedési rend kidolgozását elkezdték a szakemberek.

A vasúttársaság várhatóan az ütemkezdet előtt két héttel közzéteszi az első fázis tapasztalataira is építő menetrendeket, és kialakítja a tájékozódást segítő térképeket, utazási ismertetőket. Herceghalom és Biatorbágy között a forgalom elől elzárt vágányon az első három napban ütemterv szerint haladt a pálya felújításával a munkagép. Bicske és Szárliget között a vágánybontó és -építő géplánc előkészítése zajlott az első két napon, szerdán már az is megkezdte a munkát. A pályafelújítás során a sínek, betonaljak cseréje mellett elvégzik az ágyazatrostálást, vágányszabályozást is.

A rekonstrukció során több mint másfél kilométer hosszan az alépítményt, azaz a vasúti töltéseket, bevágásokat is helyreállítják. Ez a jelenlegi első fázis után, október 27-től november 17-ig történik meg. Ekkor mindkét vágányon szünetelni fog a vasúti forgalom, megfogalmazásuk szerint „a 140 kilométer/órás sebesség visszaemeléséhez elvárt minőségű pályaállapot csak így hozható létre”. 

November 18-tól várhatóan december 9-ig következik a másik vágány átépítése, 

ekkor ismét egy vágányon haladnak majd a vonatok.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTVA/ Jászai Csaba)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.