Mától újra óránként 140 kilométeres maximális sebességgel közlekedhetnek a vonatok a győri fővonal ősszel felújított pályaszakaszának jobb vágányán – tájékoztatta a Magyar Nemzetet a MÁV-csoport. Az elmúlt két napban Biatorbágy és Szárliget között elvégezték az előírt méréseket, amelynek értékelése után a harmadik, december 9-ig tartó fázisban felújított jobb vágányon is vissza lehetett állítani a pályasebességet.
A rekonstrukció során korábban, novemberben befejezett bal vágányon már december közepén megszüntették a sebességkorlátozást, így azóta azon akár 140 kilométeres sebességgel is haladhatnak a személyszállító vonatok.
A feszített ütemű, ám jól megszervezett felújítás sikeres volt, ennek köszönhetőn az ország egyik legforgalmasabb vonalszakaszán, Biatorbágy és Szárliget között – háromszáz méter kivételével – már korlátozás nélkül közlekednek a vonatok – tették hozzá. Hangsúlyozták, hogy
a győri fővonalon így pontosabban, megbízhatóbban tudják biztosítani az elővárosi, távolsági és nemzetközi forgalmat.
Felhívták a figyelmet, hogy tavasszal az utómunkálatokat is elvégezik a most felújított szakaszon, ami már az időjárási viszonyokhoz való hozzáigazítást jelenti, például vágány- és kitérőszabályozásokat, ágyazatpótlást, illetve sínfeszültség-feloldást, a felsővezeték-hálózatban az elöregedett hosszláncok cseréjét. Mindez már nem jár az őszi felújításhoz hasonló kényelmetlenséggel az utasoknak, azonban az átépített szakaszon egy-egy vágányon vágányzárak, ezzel együtt menetrend-módosítások várhatók.