Fontos változást jelentett be a MÁV

Újra maximális sebességgel közlekedhetnek a vonatok a győri fővonalon.

2024. 01. 10. 13:16
Budapest, 2022. január 29. A MÁV-Start Zrt. Stadler KISS (Komfortabler Innovativer Spurtstarker S-Bahn-Zug), a svájci Stadler Rail által gyártott, egyik emeletes, elektromos meghajtású korszerû motorvonata halad át a Rákosrendezõ MÁV pályaudvaron, a Nyugati pályaudvar felé. A pályaudvar 1891 körül került a MÁV érdekeltségébe, és az elkövetkezõ közel száz évben az egyik legjelentõsebb hazai teherpályaudvarrá vált. A rendszerváltás után ez a pályaudvar is jelentõségét vesztette, miután itt 1990-ben leállt a kocsirendezés. A terület ideális elhelyezkedése miatt már számos terv készült a terület rekultivációjával és az ingatlanberuházások, létesítmények építésével kapcsolatban, ahogyan a közlekedés fejlesztésére is több elképzelés született. Érdekesség, hogy az állomásépület és a vasutaslaktanya épülete a 14. kerület helyi védettsége alatt áll. MTVA/Bizományosi: Róka László *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi igényért a fotó szerzõje/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt. Fotó: Róka László
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mától újra óránként 140 kilométeres maximális sebességgel közlekedhetnek a vonatok a győri fővonal ősszel felújított pályaszakaszának jobb vágányán – tájékoztatta a Magyar Nemzetet a MÁV-csoport. Az elmúlt két napban Biatorbágy és Szárliget között elvégezték az előírt méréseket, amelynek értékelése után a harmadik, december 9-ig tartó fázisban felújított jobb vágányon is vissza lehetett állítani a pályasebességet.

A rekonstrukció során korábban, novemberben befejezett bal vágányon már december közepén megszüntették a sebességkorlátozást, így azóta azon akár 140 kilométeres sebességgel is haladhatnak a személyszállító vonatok.

A feszített ütemű, ám jól megszervezett felújítás sikeres volt, ennek köszönhetőn az ország egyik legforgalmasabb vonalszakaszán, Biatorbágy és Szárliget között – háromszáz méter kivételével – már korlátozás nélkül közlekednek a vonatok – tették hozzá. Hangsúlyozták, hogy

a győri fővonalon így pontosabban, megbízhatóbban tudják biztosítani az elővárosi, távolsági és nemzetközi forgalmat.

Felhívták a figyelmet, hogy tavasszal az utómunkálatokat is elvégezik a most felújított szakaszon, ami már az időjárási viszonyokhoz való hozzáigazítást jelenti, például vágány- és kitérőszabályozásokat, ágyazatpótlást, illetve sínfeszültség-feloldást, a felsővezeték-hálózatban az elöregedett hosszláncok cseréjét. Mindez már nem jár az őszi felújításhoz hasonló kényelmetlenséggel az utasoknak, azonban az átépített szakaszon egy-egy vágányon vágányzárak, ezzel együtt menetrend-módosítások várhatók.

Ismertették, hogy az elmúlt két napban a MÁV leányvállalata elvégezte a vágánygeometriai és járműdinamikai méréseket. A jobb vágány hétfői mérési eredményeit kiértékelve a szakemberek megfelelőnek ítélték a pályát ahhoz, hogy azon már akár 140 kilométeres megengedett sebességgel is haladjanak a vonatok. Kedden pedig ellenőrző méréseket végeztek a másik, bal vágányon is, amelyen szintén megfelelők a felújítás utáni paraméterek, így azon a decemberben visszaállított 140 kilométeres sebességgel továbbra is biztonságosan közlekedhetnek a vonatok.

Az utómunkálatok idején jellemzően napközben egy-egy vágányon fog szünetelni a közlekedés, ez néhány alkalommal a menetrend kisebb módosításával jár.

A MÁV-csoport jelezte, hogy az átépítési munkákkal párhuzamosan további beruházásokkal is fejlesztik a Budapest és Bécs közötti vasúti közlekedést. A folyamatban lévő CEF-es fejlesztés első üteme, a Győr–Hegyeshalom közötti beruházás lezárult, így tavaly december 10-től próbajelleggel a határállomáson megállás nélkül haladhatnak át egyes vonatok, így a határon át gördülékenyebbé, egyszerűbbé vált a személyszállítás. A beruházás kiemelten fontos, mert így még megbízhatóbbá, pontosabbá válhat a vonatközlekedés, összességében több távolsági vonat tud majd közlekedni – a későbbiekben akár félóránként – Magyarország és Ausztria között.

 

Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTVA/Róka László)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.