Így lopta meg a dollárbaloldal a budapestieket és az egész országot

Ötmilliárd forinttal többe került a Lánchíd felújítása, miután Karácsony Gergelyék a korábban, Tarlós István alatt megkötött szerződés helyett újat kötöttek, ráadásul el sem készült az egész projekt. A már letartóztatott Víg Mór magánszámlájára mehetett közel egymilliárd forint, amit feltehetően készpénzben fel is vettek.

2024. 01. 29. 9:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyre nagyobb a botrány a Lánchíd felújítása kapcsán, miután kiderült, hogy két év alatt 1,4 milliárd forintnyi összeg kerülhetett a Lánchíd kivitelezőjétől, az A-Híd Zrt.-től Vig Mór, a számlagyárügy gyanúsítottjának cégéhez – hívja fel a figyelmet az Origó. Mint írják, az azóta letartóztatott Víg Mór magánszámlájára is mehetett közel egymilliárd forint, amit feltehetően készpénzben fel is vettek.

Bár a korábbi forgalmi rend visszaállítása csökkenthette volna a Budapesten így is elképesztő méreteket öltő dugókat, ma mégsem használhatják a Lánchidat az autósok. Az autósokat állandóan büntető Karácsony-féle vezetés csak néhány buszjáratot és az alig lézengő kerékpárosokat engedi fel a hídra. Víg Mór egyébként a Soros György által fenntartott Amnesty International Magyarország vezetőjének testvére. A Lánchíd felújítása körüli botrányban ez azonban csak egy újabb, megdöbbentő fejezet, hiszen már az is épp elég felháborító volt, hogy Karácsonyék teljesen indokolatlanul új szerződést kötöttek – több pénzt adtak kevesebb munkáért.

 

Milliárdokkal került többe

Mint ismert, a Tarlós István vezette főváros még 2019 előtt írt ki tendert a felújításra. Akkor még a híd felújítása 21,8 milliárd forintba került volna, Karácsonyék azonban új pályázatot írtak ki, amelyet ugyanaz a cég, az A-Híd Zrt. nyert el, azonban már 26,7 milliárdért újította fel a hidat.

Azaz több mint ötmilliárd forinttal többért, ráadásul úgy, hogy a korábbihoz képest a Váralagút és a villamos alagútjának felújítását sem tartalmazza a szerződés.

Az is elgondolkodtató, hogy Tüttő Kata főpolgármester-helyettes éppen akkor kapott meghívást az A-Híd partijára, amikor a cég elnyerte a tendert. Az is érdekes kérdés, hogy miért döntött a főváros vezetése a drágább verzió mellett. Bár az új fejlemények fényében – a már említett Víg Mór-ügy – ez más megvilágításba kerül, azt nem szabad elfelejteni, hogy Karácsonyék rendre azt hangoztatják, milyen rossz pénzügyi helyzetben van a főváros. Nem kell közgazdasági zseninek lenni ahhoz, hogy lássuk, ha nem vetik el a korábbi tendert, ötmilliárdot spóroltak volna a városnak. Mindezek után jogosan gondolhatná az ember, hogy legalább elkészült a Lánchíd, az évekig tartó lezárás megszűnt a város közepén. 

Ez azonban koránt sincs így, hiszen Karácsonyék úgy döntöttek, hogy autók mostantól nem mehetnek át a hídon.

Az Origó megjegyzi: annak ellenére, hogy Karácsony klímavészhelyzetet hirdetett, az állandó dugók okozta légszennyezés már nem zavarja a polgármestert. Ez látható volt már a teljesen átgondolatlanul kialakított biciklisávoknál is, amikor szintén hatalmas dugókat okozva vettek el teljes sávokat az autósoktól a kerékpársávok kialakítása érdekében a Nagykörúton vagy épp a budai Bartók Béla úton. Mindez azonban nem csak a budapestieket érinti, hiszen rengetegen járnak dolgozni, tanulni vagy épp szórakozni a fővárosba, így a Lánchíd túlárazott, késlekedő és végül elfuserált felújítása millióknak okoz újabb nehézséget Budapesten.    

 

Borítókép: Karácsony Gergely főpolgármester a Lánchíd felújított útpályájának megnyitóján (Fotó: MTI/Balogh Zoltán)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.