Több mint tíz évvel vetette vissza a baloldal a Pilis–Dunakanyar térségben a kerékpáros-fejlesztéseket azzal, hogy megakadályozta a szentendrei kerékpáros- és gyalogoshíd megépítését – mondta lapunknak Pintér Ádám volt szentendrei önkormányzati képviselő (Fidesz–KDNP), aki 2008 óta foglalkozik a környék kerékpáros-fejlesztéseivel. A szakértő kifejtette: erre vezet az EuroVelo 6 bicikliútvonal, ami a kerékpáros turizmus egyik jelentős infrastrukturális eleme, és óriási bevételt hoz a Duna menti településeknek, például Ausztriában. A kerékpáros turistákra jellemző, hogy szeretik a lehető legkevesebb csomagot magukkal vinni, ezért mindent a túrájuk útjába eső helyeken vesznek meg, ami nagy lehetőség a helyi vállalkozásoknak.
Elszalasztott lehetőség
A korábbi képviselő hangsúlyozta: Szentendre a hegyi bicikliút-hálózat kiindulópontja, a Pilisben pedig remek aszfaltozott kerékpárutak vannak, de a kalandvágyóbbaknak is kijelöltek már nehezebb terepen található útvonalakat, azaz a térség a megfelelő kiépítettséggel valóságos bringásparadicsom lehetne. Ezenkívül
a biciklisek és a gyalogosok a tervezett hídon könnyen átmehettek volna a település belvárosias környezetéből a zöldfelületekben gazdag, alig néhány száz méterre fekvő Szentendrei-szigetre.
Pintér Ádám elmondta: a 2019-ben megválasztott baloldali városvezetés „álnépszavazást” írt ki egy 2006-ban kialakított és ciklusokon át elfogadott koncepcióról, amelynek része volt a híd kialakítása. Erre két helyszín vetődött fel reálisan: az egyik Szentendre északi határánál, ahol most komp is működik, a másik pedig egy belvárosi lehetőség volt a Rév utcánál. A baloldali városvezetés egy harmadik, senki által nem kívánt helyszínt mutatott be a belvárosi gát északi részén, ahol felépítettek egy négy méter feletti, betonnak látszó makettet, jelezvén, hogy az eredetileg tervezett híd ilyen magasan jönne át.
– Sem a tervezett híd magassága, sem a megjelölt helyszín nem volt igaz, senki nem akart itt egy ilyen átkelőt.
A híd ettől északabbra épült volna, ahová a fák közé érkezve egy légies, karcsú átkelőt terveztek, ami a mellvéd felett nem négy méterrel, hanem csupán hatvan centiméterrel érkezett volna. A makettes akcióval a baloldalnak sikerült megijesztenie a szentendreieket – jelentette ki Pintér Ádám.