Ha az ember elindul az Üllői úton, már az Ecseri útnál mindig óriási dugók fogadják, akár a felüljáró felé, akár jobbra mellette, a Róbert Károly körút irányába indulna tovább. Nem csoda, hiszen az Árpád híd irányába egy üresen tátongó biciklisáv miatt, a felüljárón pedig egy soha el nem kezdődő felújítás és a szélső sávok lezárása miatt nem halad hónapok óta a forgalom. Korábban mindkét helyen közút volt, csillapítva ezzel a belváros felé áramló kocsiáradatot.


Balesetveszélyes „gerikarók”
De ha tovább haladunk befelé az Üllői úton, a Nagyvárad tér környékén a megszűnő és a 3-as metró felújítása miatt indokolt buszsávokat a gigantikus dugók ellenére, a felújítás után sem adták vissza forgalomnak. Ehelyett
megjelentek Karácsony Gergely városvezetésének látványos, bosszantó jelképei, a gerikarók.
Hivatalos néven pollerek. Karácsonynak az állandó pénz miatti siránkozás közepette jutott arra kerete, hogy 133 millió forintért ilyen zöld karókat létesítsenek az Üllői úton és a Váci úton. De további gerikarók telepítése várható, hiszen a BKK Zrt. július legvégén tette közzé azt a hirdetményt, amelyből megtudhatjuk, hogy kihirdették a Közbringa infrastruktúra fejlesztés a III., XIII. kerületben projekt győzteseit.
Bár a főpolgármester azt állította, hogy a mentő és a tűzoltó el tud közlekedni a karók határolta részen, bevett gyakorlat, hogy a szirénázó mentő szemben a forgalommal száguldozik, a korábban általa használt szélső sáv helyett. Az elpocsékolt perceken életek múlhatnak, amit Karácsonyék nem vettek figyelembe.

A főváros részéről a karókra szánt összeg több mint 1,6 milliárd forint a tavalyi hirdetmény szerint. Ebben pedig olyan fejlesztések vannak, mint például bringasztráda a Lehel tér és a Dózsa György út között vagy az Árpád fejedelem útján, a Flórián téren, a Szépvölgyi úton és a Vörösvári úton. De kerékpárutat jelölnek ki a Hélia szállónál és a Szent István parknál is.
Hogy ennek milyen hatásai lettek, jól ábrázolják az általunk készített képek is. Dugó, káosz, dudáló és türelmüket vesztett autósok, nagyon kevés kerékpáros. A Vezess.hu korábbi felmérése szerint a Váci úton ezer darab autóra összesen nyolc kerékpáros jutott, míg az Üllői úton ennél érezhetően nagyobb volt a biciklisforgalom, ott ezer elhaladó autóra tizenhárom bringás jutott.

Ahova nem akarsz, oda mehetsz!
Ha az ember tovább halad az Üllői úton a belváros felé, a Nagykörút irányába újabb „közlekedési csodát” talál. Kizárólag egy sávon lehet egyenesen előremenni a Kiskörút irányába, és csak úgy tud az ember a Nagykörút irányába jobbra kanyarodni, ha keresztülverekszi magát az egyetlen egyenesen menő sávon, ahol mindig áll a dugó. Így bemegyünk abba az egy sávba, ahol egyébként az egészen addig védett sávban közlekedő biciklisek mentek. Emiatt itt
állandó a dugó, és a kerékpárosok is veszélyben vannak.
Miközben a jóval kevésbe forgalmas Petőfi hídra vezető irányban két sáv is közlekedik.
