Elektromos mozdonnyal újít a MÁV

A MÁV–Volán-csoportnak köszönhetően tovább bővült a Hűvösvölgyi Gyermekvasút flottája.

2024. 06. 29. 9:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A MÁV–HÉV-csoport által villamosított Mk48-as mozdonyt is megtekinthetnek az érdeklődők a Hűvösvölgyi Gyermekvasúton. A keskeny nyomtávú mozdony célja, hogy segítse a kisvasút működését, amelynek fejlesztése 2010 óta egyre nagyobb figyelmet kap.

Keresztes Péter, a Gyermekvasutasok Alapítvány kuratóriumi elnöke elmondta, a mozdony azt követően került a MÁV–HÉV tulajdonába, hogy 2009-ben a nyíregyházi kisvasút bezárt, a cég pedig úgy döntött, hogy megvásárolja a korábban ott szolgálatot teljesítő mozdonyt, és felújítja azt. 

A MÁV–HÉV Zrt.-nek pedig szüksége volt egy olyan mozdonyra, amely segítségével fejlesztheti a képzéseit, és amin demonstrálni tudja a járművel kapcsolatos sajátosságokat, amelyeket egy kis mozdonynál sokkal egyszerűbb kivitelezni. Az akkori vállalatvezetés is elkötelezett volt a vasút iránt, és nem szerették látni, ha ezek a járművek elpusztulnak, így ezzel összhangban a menedzsment úgy döntött, hogy a vállalat megvásárolja a járművet

– mondta el Keresztes Péter. A kuratóriumi elnök hozzátette, ezt követően a MÁV–HÉV Zrt. kollektívája megfogalmazta a villamosmozdony projektet, amelynek a célja a gyermekvasút támogatása, és egy alternatív energiahatékonyságot erősítő útkeresés volt, aminek eredményeit felhasználhatják más kisvasutak esetében is országszerte. 

Hűvösvölgyi Gyermekvasút

Keresztes Péter elmondta, hogy bár számos nehézséggel találták szembe magukat a fejlesztés során, de a prototípus jármű elkészült, és a hozzá fűzött reményeket jelen tudásuk szerint teljesíti.

Keresztes Péter kihangsúlyozta, hogy a Gyermekvasutat a MÁV–Volán-csoportból a MÁV–Start és a MÁV–HÉV is közvetlen és közvetett módon is támogatja, mind szakmailag, mind anyagilag. Ennek az egyik legfontosabb oka, hogy maga a Gyermekvasút, és az egész intézmény 76 éve – mióta létrejött – nem elsősorban turisztikai célú kisvasút, hanem egy kiemelt helyszín az utánpótlás nevelésére, és emellett pedig egy szakmai képzési műhely is. 

A statisztikák azt mutatják, hogy a kisvasúti szolgálatot ellátó pajtások nagyjából 30 százaléka felnőttkorában valahol a vasút, a közlekedés világában helyezkedik el vagy a végrehajtó szolgálatban, mozdonyvezetőként, forgalmi szolgálattevőként, vagy akár mérnökként, vállalatvezetőként. Erre számos példa volt, van, és reményeink szerint lesz is

– emelte ki a kuratóriumi elnök. 

M48 mozdony

Borítókép: M48 mozdony (Forrás: Keresztes Péter)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.