A MÁV–HÉV-csoport által villamosított Mk48-as mozdonyt is megtekinthetnek az érdeklődők a Hűvösvölgyi Gyermekvasúton. A keskeny nyomtávú mozdony célja, hogy segítse a kisvasút működését, amelynek fejlesztése 2010 óta egyre nagyobb figyelmet kap.
Keresztes Péter, a Gyermekvasutasok Alapítvány kuratóriumi elnöke elmondta, a mozdony azt követően került a MÁV–HÉV tulajdonába, hogy 2009-ben a nyíregyházi kisvasút bezárt, a cég pedig úgy döntött, hogy megvásárolja a korábban ott szolgálatot teljesítő mozdonyt, és felújítja azt.
A MÁV–HÉV Zrt.-nek pedig szüksége volt egy olyan mozdonyra, amely segítségével fejlesztheti a képzéseit, és amin demonstrálni tudja a járművel kapcsolatos sajátosságokat, amelyeket egy kis mozdonynál sokkal egyszerűbb kivitelezni. Az akkori vállalatvezetés is elkötelezett volt a vasút iránt, és nem szerették látni, ha ezek a járművek elpusztulnak, így ezzel összhangban a menedzsment úgy döntött, hogy a vállalat megvásárolja a járművet
– mondta el Keresztes Péter. A kuratóriumi elnök hozzátette, ezt követően a MÁV–HÉV Zrt. kollektívája megfogalmazta a villamosmozdony projektet, amelynek a célja a gyermekvasút támogatása, és egy alternatív energiahatékonyságot erősítő útkeresés volt, aminek eredményeit felhasználhatják más kisvasutak esetében is országszerte.
Keresztes Péter elmondta, hogy bár számos nehézséggel találták szembe magukat a fejlesztés során, de a prototípus jármű elkészült, és a hozzá fűzött reményeket jelen tudásuk szerint teljesíti.
Keresztes Péter kihangsúlyozta, hogy a Gyermekvasutat a MÁV–Volán-csoportból a MÁV–Start és a MÁV–HÉV is közvetlen és közvetett módon is támogatja, mind szakmailag, mind anyagilag. Ennek az egyik legfontosabb oka, hogy maga a Gyermekvasút, és az egész intézmény 76 éve – mióta létrejött – nem elsősorban turisztikai célú kisvasút, hanem egy kiemelt helyszín az utánpótlás nevelésére, és emellett pedig egy szakmai képzési műhely is.
A statisztikák azt mutatják, hogy a kisvasúti szolgálatot ellátó pajtások nagyjából 30 százaléka felnőttkorában valahol a vasút, a közlekedés világában helyezkedik el vagy a végrehajtó szolgálatban, mozdonyvezetőként, forgalmi szolgálattevőként, vagy akár mérnökként, vállalatvezetőként. Erre számos példa volt, van, és reményeink szerint lesz is
– emelte ki a kuratóriumi elnök.