„Hiszem, hogy a társadalmi felelősségvállalás nem ott kezdődik, hogy a cégvezetők óvodai kerítéseket festegetnek, hanem felelősséget vállalnak a dolgozóikért. Ma egy cég társadalmi felelősségvállalásának a munkavállalói egészségkultúrán kell alapulnia, hiszen az egészséges életmódra nevelés össztársadalmi érdek” – véli Mihalik Zsuzsa, a beneFit Díj alapítója.
A pályázatot harmadik éve hirdetik meg: a díjjal azokat a cégeket szeretnék elismerni, amelyeknek fontos a vállalati egészségkultúra.
A díjjal nem titkolt szándékunk a példamutatás, fontosnak tartjuk, hogy a hazai vezetők belássák, a vállalati gondoskodással kisebb lehet a fluktuáció, a kiégés, és a cég hatékonysága is jelentősen növekedne
– részletezte az elismerés létrehozója, aki az All You Can Move vezetőjeként több mint 1300 céggel van kapcsolatban, így jól ismeri a vállalatok problémáit.
„A munkánk során elsősorban HR-esekkel illetve vállalatvezetőkkel találkozunk, így nap mint nap szembesülünk a problémáikkal is. A legnagyobb kihívás ma egy munkáltató szervezet számára a tehetséges munkaerő megszerzése és persze a megtartása, illetve Magyarországon tartása” – jelezte, hozzátéve, hogy
meglátása szerint az elmúlt időszakban egyre nehezebb helyzetbe kerültek a munkáltatók mind a toborzás, mind a dolgozók megtartása terén, ugyanis az alkalmazottak már nem csak fizetés alapján választanak munkahelyet.
„Mivel életünk során átlagosan 10 ezer napot töltünk a munkahelyünkön, egyáltalán nem mindegy, hogy ebben a 80 ezer órában hogyan is érezzük magunkat, mennyire vagyunk elkötelezettek a munkáltatónk iránt, mennyire vagyunk kreatívak, hiszen csak akkor tudunk kreatívak lenni, ha egyben felszabadultak is vagyunk. Az, hogy mennyire szeretjük a munkánkat, függ a munkahelyi légkörtől és a vezetői attitűdtől is – húzta alá, kiemelve, hogy szerencsére egyre több cégvezető látja be:
a vállalati gondoskodás megtérül.
Boldog munkavállaló, kevesebb hiányzás?
„Az elmúlt években számtalan megoldással, ötlettel találkoztunk, amelyek igyekeznek élménnyé tenni a munkahelyen töltött időt, és érdemesnek láttuk ezeket a kreatív ösztönzőket szélesebb körben bemutatni, és egyben elismerni azokat a gondoskodó munkáltatókat, akik komplex egészség-, illetve úgynevezett jólét programmal járulnak hozzá kollégáik fizikai és mentális jóllétéhez. Így született meg a benefitPrize díj” – idézte fel a cégvezető.