A közúti közlekedés forgalomnagysága megfeleltethető a 2019-es (a Covid előtti) forgalomnagyságnak, a közösségi közlekedési járművek utasforgalma viszont a 2019-es szint 80-85 százalékát éri csak el a megváltozott utazási szokások miatt – írja a BKK. Hozzátették, a fővárosban csökken azoknak a háztartásoknak a száma, ahol nincs autó: 2019 óta az autó nélküli háztartások száma Budapesten 2 százalékponttal, míg az agglomerációban 6 százalékponttal csökkent.
Összességében a funkcionális várostérségekben egységesen jellemző, hogy növekszik az 1 autóval rendelkező háztartások száma: 2019–2024 között 49 százalékról 53 százalékra. A második autót is tartó háztartások száma Budapesten 1 százalékponttal visszaesett, míg az agglomerációban 2 százalékponttal növekedett
– emelték ki.
A főváros belső kerületeinek elnéptelenedése is súlyosan kimutatható a mobilitási terv adataiból. Az adatok szerint ugyanis Budapest VII. kerülete elvesztette népeségének 12 százalékát, a VI. kerület 8,5 százalékát, a VIII. kerületben pedig 7,8 százalékkal csökkent a munkanélküliség. A népességcsökkenés az V. és a IX. kerületet sem kímélet, ott a fogyás mértéke 6 és 3 százalék volt.

Emlékezetes, a Walter Katalin vezette BKK 2024 elején egy járatritkítás bevezetésével is megpróbálkozott. A szinte teljes fővárost érintő rendelkezésnek a gyakorlatban az lett volna a következménye, hogy hétfőn és pénteken csúcsidőben azok a BKK-járatok, amelyek a mért utasforgalomhoz képest eddig sűrűbben vagy több párhuzamos járattal együtt közlekedtek, ritkábban járnak. Mindezt úgy, hogy az eddigi napokon a kevesebb járatszám miatt több járművön is elviselhetetlen tömeg volt. Az intézkedést minden érintett járaton közlekedő budapesti lakos megérezte, leginkább a külső kerületekben csökkent a közösségi közlekedés színvonala az intézkedés nyomán.
Végül a tömeges felháborodás után a főpolgármester lépett közbe, aki arra kérte a BKK munkatársait, hogy óvják meg a szakmai munkát a politikai kampány hatásaitól, állítsák vissza a korábbi menetrendet, és a közlekedési fejlesztésekről egyeztessenek a kerületekkel. Majd pedig végelmébe vette Walter Katalint, és a közösségi médiában arról írt, büszke rá, hogy olyan emberekkel dolgozhat együtt, mint Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója.
Szintén emlékezetes, hogy 2021 végén a BKK elkezdte leszerelni a jegyautomatáinak egy részét. Később ezt úgy magyarázták meg, hogy a papíralapú jegyek helyét az online jegyértékesítés fogja átvenni, és egyébként is túl drága fenntartani az automatákat.