A laboratorium.hu honlapon olvasható közlemény szerint a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) legfrissebb felméréséből kiderül, hogy a fogyasztók közel fele észlelt már különbséget az azonos márkájú, Nyugat-Európában és Magyarországon egyaránt kapható élelmiszerek között. Már 2017-ben is sokan számoltak be eltérésről a belföldön és a külföldön kapható termékek között. 2019 tavaszán, amikor hasonló felmérést készítettek, a több mint ezer megkérdezett csaknem ugyanekkora, ötven százalékot közelítő arányban válaszolt úgy, hogy szerinte van különbség, és az ilyen esetek több mint 95 százalékában a külföldi gyártású terméket ítéltek jobbnak. Legtöbben, 240-en az édességeket említették példaként a kettős minőségű élelmiszerekre. Csaknem hatvan százalék elfogadhatatlannak nevezte, hogy egy gyártó azonos márkanév alatt eltérő minőségű élelmiszereket forgalmaz, és kevesebb mint negyven százalék volt elfogadóbb. Utóbbi azt jelenti, hogy ők egyértelmű jelölés esetén elfogadhatónak tartják a különbséget.

A kettős minőség tényét a Nébih ellenőrzése is megerősítette. Tavalyi vizsgálatuk 51 termékpárból 27-nél talált érzékszervi eltérést, de a korábbi vizsgálatok is jelentős arányban észleltek különbséget a termékpárok között.
Az uniós jogszabályok nem tiltják eltérő összetételű termékek forgalmazását, de a közlemény szerint ez a gyakorlat megkérdőjelezhető, mert megtévesztheti a vásárlókat.
Olvassa el korábbi cikkünket, amelyben részleteztük: a kukában landol a vásárolt élelmiszer fele! Az élelmiszer-pazarlás egyszerre környezetvédelmi, gazdasági és erkölcsi probléma, ezért visszaszorítása folyamatos tudatosságot igényel.