Hiánypótló kezdeményezés indult útjára 2020 januárjában a Külgazdasági és Külügyminisztérium égisze alatt. A Magyar Diplomáciai Akadémia az ország első önálló, államilag szervezett diplomataképző intézménye, amelynek küldetése, hogy a magyar nemzeti érdekeket szem előtt tartó, megfelelő felkészültségű, műveltségű, képességű és kellő hivatástudattal rendelkező szakembereket neveljen ki a külpolitika és a külgazdaság számára.
Pacsay-Tomassich Orsolya, a külügyi tárca Magyar Diplomáciai Akadémiáért és a Stipendium Hungaricum programjáért felelős államtitkára lapunknak nyilatkozva elmondta: alig egyéves fennállásuk alatt már három képzési programmal is büszkélkedhetnek, idén februárban pedig útjára indították a Corporate Diplomacy programot, amellyel az üzleti szféra felé nyitnak.

Megkönnyítik a terjeszkedést
– Az elmúlt év visszajelzései alapján úgy láttuk, hogy az akadémián megszerezhető plusztudás a magyar cégek számára is jelentős segítséget nyújthat a külföldi piacra jutásban, illetve a helyi kapcsolatépítésben és terjeszkedésben. Az ötlet azonnal népszerű lett a hazai nagyvállalatok között. Így indult útjára a Corporate Diplomacy program, amely egy hat hónapos, 120 órás kurzus. Jelenleg hat vállalat – a Tungsram, a Deloitte, a GE Magyarország, a Hell Energy, az OTP és a Richter Gedeon munkatársai vesznek részt a képzésben. Büszke vagyok rá, hogy a programot a pandémia ellenére is el tudtuk indítani. A járvány miatt egyelőre online kurzusokat tartunk, de bízunk benne, hogy mihamarabb lehetővé válik az előadások és a kapcsolódó rendezvények személyes látogatása is – fogalmazott az államtitkár.
Pacsay-Tomassich Orsolya hangsúlyozta: a kormányzat és ezen belül a külügyi tárca is kiemelt feladatának tekinti, hogy minél több szolgáltatást tegyen elérhetővé a hazai cégeknek, és az államigazgatásban felhalmozott tapasztalat és szaktudás átadásával is támogassa a vállalatok és a vállalkozások sikeres piacra lépését.
Az országimázs rajtuk is múlik
– A magyar kormány számára prioritás a magyar cégek külpiaci versenyképessége és a külföldi tőke bevonzása. A hazai vállalatok külföldi sikere és egyben Magyarország külföldi partnerek általi megítélése nagyban múlik azon, hogy a nemzetközi térben hogyan mutatkoznak be a magyar cégek, milyen képet festenek az országról. Éppen ezért nagyon hasznos a vállalatok számára a diplomáciai készségek, képességek elsajátítása – hangsúlyozta Pacsay-Tomassich Orsolya.