A korszerű autók elég jól védettek a víztől. Ennek elsődleges oka, hogy az elmúlt 20 év fejlődése megsokszorozta az elektromos komponensek számát, amelyek kiemelten igénylik a víz elleni védelmet. A fontosabb alkatrészeket az utastéren belül – a műszerfaltömbbe, az ülések alá –, vagy a csomagtartóban a sárvédők öblébe, a kárpitok alá rejtik. A nyitottabb motortéri részben szigetelt dobozokba helyezik el a kényesebb alkatrészeket, illetve különböző fedelekkel, védő- és terelőlemezekkel óvják őket. A csatlakozókat védik a porvédők, a szoros illesztés, további oltalmat pedig a motor tokozása, valamint a haspajzs jelent. De bármennyire óvják is az autó részegységeit a gyártók, összességében ezek a megoldások csak a felcsapódó, fröccsenő víz ellen adnak hatékony védelmet. Tehát kerülni kell a tengelyig érő víztócsákat, a jelentős vízmennyiség felcsapásával járó nagysebességű tócsafogásokat, jó példa erre a Kecskeméten „szörföző” Audi esete – lásd az esetről készült videót!
Mit léphet Zelenszkij az amerikai ajánlatra?
