Mint a nagyok – Mercedes-Benz GLA 200 d SUV teszt

A legkisebb Mercedes SUV minden porcikájában trendi és fiatalos autó, amely klasszikus elődeit idézi.

null

Nem egy példát láttunk már a történelemben arra, hogy egy viszonylag sikeres autómárka gyorsan el tudja veszíteni jelentőségét azzal, ha megöregszik a vásárlóközönsége. A Mercedes vezetősége viszont mindig jól érezte, hogy mikor jön el az a pont, amikor nyitni kell, amióta pedig Gorden Wagener dizájnerzseni csapata rajzolja a stuttgarti modelleket, egyre több a trendi típus. És mivel lehet megszólítani manapság a fiatalokat? Nem hagyományos limuzinokkal és kombikkal, hanem olyan divatos szabadidő-autókkal (SUV), mint a GLA második kiadása.

Mercedes-Benz GLA 200 d
Fotó: Stefler Balázs – AUTOMOTOR.HU/Mediaworks

A kissé esetlen külső már a múlté, arányos, jó kiállású autó az újdonság, amely ugyan 1,4 centivel kurtább elődjénél, de három centivel szélesebb és tízzel magasabb. Ezek után természetes, hogy a fejtér jelentősen nőtt, 190 centis magassággal is jól el lehet férni hátul – még úgy is, hogy a panorámatető sok helyet rabol! Szóval meglepően tágas az újdonság, és ha árnyalatnyival puhább tömésűek lennének az ülések, gyakorlatilag ugyanazt a komfortot hozná, mint a nagyok. Aztán ahogy elkezdi az ember felfedezni a belteret és az egyes funkciókat, világossá válik, hogy nem spóroltak semmin. Manapság, amikor már a legtöbb autóban a hűtővíz hőfokjelzőt is elhagyják, itt még a váltóolaj hőfokát is előhívhatjuk a tűéles és szinte végtelen konfigurációs lehetőséget adó kijelzőről. De említhetjük a kormányon lévő érintésérzékeny kis felületeteket, vagy akár a hangulatvilágítást, amelyek mind gondos munkáról árulkodnak. Egyvalami lóg ki az összképből: a kormányoszlopra helyezett előválasztó kar olcsónak hat ebben a környezetben. A kütyü- és techmániás fiataloknak persze maga a mennyország a GLA, az MBUX-rendszer hangvezérléssel utasítható, a navigációja pedig elképesztő. Kereszteződésnél vagy körforgalomba érve virtuális (saját maga által létrehozott) táblákkal mutatja a menetirányt. Zseniális, mert gyakorlatilag lehetetlen elhibázni a kihajtókat! Az is érdekes, hogy ami pár éve szenzációszámba ment az E-osztálynál, azt ma már egy SUV kivitelezésű GLA is tudja, hiszen indexelésre sávot tud váltani gyorsforgalmi úton. Én személy szerint nem várom az önvezető autók korát, de elismerem, hogy bámulatosan dolgozik össze a sávtartóval és az adaptív tempomattal.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Német autók ezüst tálcán – Múltidézés

A „Belgrádi kapcsolat” – Az NSZK-ban naponta többszáz személygépkocsi tűnik el az utcáról nyomtalanul és indul el a Közel-Kelet milliomos vevőihez. A német autók útja Magyarországon és Jugoszlávián át vezet. Csempészbanda a jugoszláv rendőrségen.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.