A kissé esetlen külső már a múlté, arányos, jó kiállású autó az újdonság, amely ugyan 1,4 centivel kurtább elődjénél, de három centivel szélesebb és tízzel magasabb. Ezek után természetes, hogy a fejtér jelentősen nőtt, 190 centis magassággal is jól el lehet férni hátul – még úgy is, hogy a panorámatető sok helyet rabol! Szóval meglepően tágas az újdonság, és ha árnyalatnyival puhább tömésűek lennének az ülések, gyakorlatilag ugyanazt a komfortot hozná, mint a nagyok. Aztán ahogy elkezdi az ember felfedezni a belteret és az egyes funkciókat, világossá válik, hogy nem spóroltak semmin. Manapság, amikor már a legtöbb autóban a hűtővíz hőfokjelzőt is elhagyják, itt még a váltóolaj hőfokát is előhívhatjuk a tűéles és szinte végtelen konfigurációs lehetőséget adó kijelzőről. De említhetjük a kormányon lévő érintésérzékeny kis felületeteket, vagy akár a hangulatvilágítást, amelyek mind gondos munkáról árulkodnak. Egyvalami lóg ki az összképből: a kormányoszlopra helyezett előválasztó kar olcsónak hat ebben a környezetben. A kütyü- és techmániás fiataloknak persze maga a mennyország a GLA, az MBUX-rendszer hangvezérléssel utasítható, a navigációja pedig elképesztő. Kereszteződésnél vagy körforgalomba érve virtuális (saját maga által létrehozott) táblákkal mutatja a menetirányt. Zseniális, mert gyakorlatilag lehetetlen elhibázni a kihajtókat! Az is érdekes, hogy ami pár éve szenzációszámba ment az E-osztálynál, azt ma már egy SUV kivitelezésű GLA is tudja, hiszen indexelésre sávot tud váltani gyorsforgalmi úton. Én személy szerint nem várom az önvezető autók korát, de elismerem, hogy bámulatosan dolgozik össze a sávtartóval és az adaptív tempomattal.